Direktlänk till inlägg 14 mars 2019

Nya tag.

Av manhofs - 14 mars 2019 21:00


Nu knackar våren på dörren och det är dags att ta tag i trädgården med nya tag. Känns ju lite tveksamt vissa dagar då marken ligger vit   men nästa vecka ska jag fylla upp växthuset med alla blommor som står på vinterförvaring i boden. Ner till minus 2 står dom sig fint men frostvakt och värmefläkt på timer ställs in för att gardera upp sig mot farbror frost  


Idag regnade det igen så då passade jag på att skura rent mitt växthus utifrån och gjorde rent hängrännorna som var fulla av skit. Mina före och efterbilder visar ju ingen större skillnad   men oj nu glänser den som en liten diamant när alla alger och smuts är borta   


       


Är ju ute oavsett väder och har ju hundar som inte heller bryr sig. Leker lika bra i sol som i snö   


     



I onsdags var det så omysigt så jag tände en brasa och korkade upp en flaska vin till lunch så mös jag och föräldrarna inne hela dagen   


 



Nu är staketet uppe och så fort det blir soligt och varmt ska jag försöka hitta ngn bra mäklare så får vi se om det går att sälja tomten nu   

 Får jag inga bra bud ...eller riktigt bra bud   ligger jag på den tills ekonomin vänder.


 



Oavsett väder ute så gror det inne och i måndags planterade jag om alla mina skott från Thailand och Japan. Mysigt att riktigt höra hur det knakar i krukorna   Jag håller på att försöka lista ur när det är dagas att hälla upp min första grogg med egen odlad citron i   


         


Fysträning funkar bra och nu börjar min förlorade kondis återkomma efter min hemska halsinfektion, men tempot är inte det högsta än   men stavgång är verkigen nyttigt.


   


Visste ni att jag har ett kennelnamn ?

Visste knappt jag heller men så kom jag på det idag   

 Får väl se om det blir ngn kull en vacker dag  


 



Nya tag med träning med och i söndags åkte jag ut till Gålö och tränade i nästan 6 timmar. Nja inte bara träning utan såklart promenader, frukost och lite lunch med   Otroligt kallt var det i vinden men man går ju sig varm och termosen värmde.

 


Är så nöjd med min lilla Bella. I sitt första spår stötte vi på både räv och rådjur och i vårt andra spår gick en tjej med hund och la sitt spår över mitt.


 


Jag la ju mitt spår och åkte iväg så hon kan ju inte vetat att jag hade lagt spår där men det är ju en utmaning,


Funderade på om jag skulle ta Lizzie istället men körde en chansning. Bella jobbade jätte fint och höll sig hela tiden i mitt spår trots alla övergångar av andra föraren. Hon hittade bara tre pinnar men ytterligare tre pinnar markerade hon som jag visste att jag lagt ut men dom var borta.

Med flit hade jag lagt spåret längst en klöv som bara låg där när jag la mitt spår.

Klövar tränar jag viltspår med på henne. Tog upp kameran för att fota när hon börjar kampa med sitt spårslut som alltid en klöv är men se på 17   hon har nu fattat skillnad på vilka spår jag vill att hon ska följa så hon bara tuffade på och lämnade matte med förvånad uppsyn bakom sig   


 


Vilken känsla av lycka när vi kom i mål   Duktiga Bella bus   


Åkte ner till havet och vandrade medans ludden busade runt sedan körde jag lite lydnad på gräset. Riktigt nöj men betydligt mer träning behövs. Båda är lite olydiga och hör det dom vill höra, ja vi har alla tre haft semester  


 


La ut en fb bild när jag var i Thailand och skämtade nu med mina vänner och la ut en liknande bild från Sverige    Ja livet innehåller kontraster som alla är bra och berikar livet på sitt vis  


   



Nu är det äntligen F1 premiär i helgen som jag ska njuta av    Passar bra när vädret är som det är.

Kommer bli spännande att ser hur det går för Kimi   



                                                  
                        Kram/ Susan   






 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards