Alla inlägg den 14 januari 2019

Av manhofs - 14 januari 2019 18:15


I väntan på att snön ska lägga sig så jag kan börja åka skidor igen kör vi långa pass stavgång. Vi håller alltid ett högt tempo så ca 10 km är max för mig men jag måste erkänna att jag är värds sämst på två saker. Det första är att klä mig rätt    Tycker alltid det ser så kallt ut och jag hatar att frysa   så jag packar på mig mer kläder än vad högt tempo klarar sedan går jag där och frustar och svettas med uppknäppt jacka och fickorna fulla av mössa och halsduk     


Jag är även väldigt dålig på att vända åter vid halva sträckan. Känner mig så pigg och starka och tänker att lite längre kan vi gå idag sedan är jag så trött och slut så jag får lust att ta en taxi hem   


           


 Köpte en nyrökt svensk julskinka från min vän Pentti som rökt dom i sitt rökrum i Finland. Tyvärr hade han rökt sönder den för den var torr och hård så man skulle man tappa den på foten blir det en spricka   men smak och doft va utsökt    Nu har han inte lärt sig röka riktigt än men till nästa gång hoppas jag han inte lämnar skinkan i röken i två dagar  

 


 Som om någon där uppe hört min önskan  blev det plusgrader förra veckan så fram med spätt och så satte jag igång och bryta upp alla stora stenar runt min lägereld   Måste flytta den annars blir den förstörd och det ville jag ju inte. Dessutom hade jag byggt ett litet kylrum för öl/läsk i marken och den grävde jag med upp. I vår kommer jag bygga en ny lägerplats för ris elding och korvgrillning  


Ryggen ömmade ordentligt på kvällen så det blev ett SPA bad med inpackning, skrubb och ansiktsmask  


           


Gen väg kan bli senväg lärde sig nyfiken i en strut   

 Tänket kolla in en ny väg på väg hem då jag redan var trött och hamnade helt plötsligt nere vid Tyresö båtklubb   Hundarna fick kuta runt lite på åkern innan jag på tunga ben tog mig hem men vi sov gott den kvällen  


         


 Började på nytt jobb i fredags men det va otroligt kallt och vi är tvungna att jobba i skjorta trotts att det är kring 8 grader    Har aldrig frusit så mycket i hela mitt liv  

Chefen kom och jag bad om en tröja men det hade han inte. På natten blev jag febrig men tyvärr tog jag mig till jobbet på lördagen med eftersom jag visste att dom hade ont om folk. Denna gång drog jag på mig en polotröja men det hjälpte inte så mycket när det är så kallt. Jag jobbar i baren där det är mest att göra och klackarna kommer. På fredag vann AIK och på lördag DIF och själva gästerna och jobbet va jätte roligt men det va för kallt. Nu ligger jag i sängen med feber/huvudvärk och förkylning   

     


Sökgruppen tränar på och det är ganska kul men lite för kallt nu tycker jag. Känns inte ok att låta hunden ligga i bilen i ca 3 timmar när det är -2 grader ute så jag får ser hur det blir i vinter med träningen    Undrar hur andra gör med sökträning på vintern?

Kanske jag som är larvig men jag är rädd om mina kompisar  


   


-3 och solsken idag så jag masade mig upp för att fylla på fågelborden och pula lite ute. Går nästan alltid in i mitt växthus och myser lite. Tycker det doftar så gott och så börjar det bli dags för vårens sådd inomhus   


 


MEN och vad skådade mitt högra öga....   Persilja som växer och jordgubbar som blommar   

Tackar för det moder jord och så klippte jag ner en knippe till lunchen    Soppa är gott när halsen är öm.

Vet inte om jag sagt det men jag älskar mitt växthus   


         


                                                  
       Ciao/ Susan   



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards