Direktlänk till inlägg 5 november 2018

Vardag.

Av manhofs - 5 november 2018 21:19


Underbart är kort och innan man visste ordet av var man tillbaka till vardagen och jobb. Minnena från Hk lever kvar och lämnade ett stort avtryck med en önskan om ett återbesök i framtiden   


Klubben hade appell spårtävling första helgen hemma och jag la 5 spår. Betydligt kyligare hemma nu än när vi lämnade Arlanda i +19 grader  


   


Va frost och lätt snöfall när jag gick ut spåren i kraftig blåst men under morgonen kämpade sig solen fram. Tyvärr klarade sig bara två av mina 5 i spåren   

 Skulle in och jobba så jag kunde inte följa med och äta lunch och heja fram mina ekipage. Tycker det är väldigt roligt och lärorikt att hjälpa till på tävlingar, tyckte Lizzie med som fick plocka kvarglömda pinnar  


       



Blev faktiskt lite vitt på marken en dag så bums rusade jag ner och plockade fram mina skidor  

Hann ju inte ens börja fundera på valla innan det blev vatten men nu är alla plogar och skyfflar framme, redo för det som komma skall  


 


Behövde nya vinterdäck till bilen men eftersom det är vår sista vinter ihop ville jag inte lägga ut för mycket. Blev rekommenderad att köpa via nätet och det var fantastik. Sparade 3000kr på det och lätt var det med    


 



Har varit tvungen att stressa på lite för att bli klar med alla viktiga måsten inför imorgon men nu är jag klar och redo för koma ryggläge i ett par veckor.

Alla ljus kjedjor är uppe, behöver bara trycka på knappen så blir det julfint men just nu njuter jag av mitt allhelgonapynt och lilla festen vi hade i lördags, jätte roligt var det  


             


Plockade in en sista vas med trädgårdens blommor. Är så varmt så lavendeln har börjat blomma igen  


 


Tvättade alla fönster idag så dom är redo för julgardiner. Har inte ngn julkänsla ännu men det kommer väl   


 


Alla planerar inte lika bra som mig och ligger i förkant med alla måsten. Blir väl snart en U-båt   


 



Jobbade sista gången igår och det känns lite deppigt    Trivs väldigt bra med mitt jobb och ser alltid fram emot att gå dit men nu blir det vila  


 



Har försökt bygga upp musklerna och satt igång med hård stavgång med ludden inför säsongen. Väldigt jobbigt   och tråkigt att behöva sluta nu när jag börja komma upp i flås. Är så orättvist att det tar så lång tid att bygga upp muskler och kondis men så lätt att sabba den   


När jag åter är på bena kommer den vara nere i botten igen.

Men jag inbillar mig att om man är i god kondition så återhämtar man sig snabbare från operationen  


 



                                     Take care/ Susan   



P.S Jag gillar inte choklad utan lakrits   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards