Alla inlägg den 14 oktober 2018

Av manhofs - 14 oktober 2018 20:26


Trodde jag skulle fira länge och njuta av förra helgens seger i spår men tyvärr drog jag på mig en infektion och hamnade i sängen med feber, ont i kroppen och en fruktansvärd huvudvärk redan på söndag natt   Trodde först att jag skulle få en dunder förkylning men det bröt aldrig ut förutom att halsen värkte.


Skönt med en trädgård som man kan lufsa runt i med pyjamas så hundarna får lie sällskap annars sov jag bort två dagar  Svårt att tro att det är oktober i trädgården med alla blommor  


                           



En röd liten hårboll till Tiger har hållit mig sällskap i sängen och på mina korta trädgårds turer   Jag kommer aldrig bli en katt i mitt nästa liv, dom sover för mycket  


    

 



Helt plötsligt i tisdags kväll kände jag mig pigg och frisk    Måste har varit ett fint sms jag fick av Benny som botade mig  


 



I onsdags åkte jag ner till Nynäs bk för att träna med gruppen. Visste att vi inte var många så det skulle blir ett kort pass. Roligt att se hur fint alla 3 hundar gick sedan kunde jag lufsa på åkern medans hundarna rusade sig trötta. Bra med flera hundar, dom motionerar sig själva   


   



Hamnade såklart i sängen igen och först på fredag kväll var jag pigg och bestämde mig för att deltaga på sökkursen jag ordnat.

När jag är frisk brukar jag tänka på alla serier jag kommer hinna titta på om jag är sjuk eller böcker som ska läsas, men när man väl ligger där sover man ju bara bort dagarna så man nästan får ligg sår. Har inte läst en sida och typs satt på och av TV:n mellan lurarna   


 
Vi var 6 nybörjare i sök som Silva lotsade runt på en enkel bana så det kändes bara stärkande att få umgås med så trevliga människor i det ljuva Britt sommar vädret   


   



Himla roligt och intressant och mycket svårare än vad jag trott. Kändes som om även detta är en gren som kan passa min Bella. Hon och Lizzie fick ligga i lägret vilket dom skötte med bravur. Inte ett pip utan där matte bygger koja vilar vi och tar det lugnt   


     



Tycker alla hundarna va så duktiga och utvecklades riktigt fint  



 

Bella hittar figge   



 


Silva sa att jag skulle vara noga och fört skicka när hon tittade åt rätt håll. Hjälper ju inte när hunden har bestämt sig att gå åt vänster   rätt hade hon med för där låg figgen  


På söndagen hade alla sina hundar uppe i skogen. Backen upp gjorde att ingen orkade springa upp och ner  

Till lunch åt vi picknick och pratade igenom hundarna.


           



När jag figgade så kom en sur kille med sin lilla son och gnällde på gruppen över att vi tränade hund. En stund senare kommer Lillemor ner till basen och ser då hur killen hotar mina hundar med en gren medans Lizzie gör utfall för att försvara sig och Bella. Hon ber killen att lägga av men först efter att hon tar tag i hans arm lägger han ifrån sig grenen och går argt därifrån medans han skäller på oss hundägare.

När jag strax efter kommer dit är båda mina lugna och dom verkade helt opåverkade så jag tror inte han har hunnit slå dom

Efter det var vi tvungen att hela tiden ha kvar ngn i lägret som vaktade hundarna. Känns avskyvärt hur man kan ge sig på uppbundna hundar som är totalt försvarslösa och sugen att vidareutbilda sig och hjälpa till med Missing people mm minskade kraftigt  


       



Trots det tråkiga som hände hade jag en toppen helg som verkligen slutade uppåt  

Imorgon börjar äventyret. Efter en lång och kämpig sommar med skrapning och målning ska nu jag belöna mig själv med lön för mödan, moroten som höll mig igång ska nu knapras upp    


Fb kompisar får hänga på, nu ska jag bocka av en sak på min Bucket list.


 


Hårbollarna får vänta hemma   


 



                                         Work hard play hard/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards