Direktlänk till inlägg 5 oktober 2018

Projekt hundkoja.

Av manhofs - 5 oktober 2018 20:38


Så har jag äntligen gjort klart årets sista projekt, att renovera andra hundkojan   Jag fick den för 14 år sedan i 40 års present av mitt X som byggde den själv   Isolerad och rejäl pjäs som alla hundra har älskat. Tiden går och nöter på oss alla men det är ju lättare att fräscha upp en hundkoja än sig själv  


Lilla Bella har ju varit en bäver och gnagt både här och där.

   


Luckan slet hon sönder då hon älskar att kampa. Försökte byta ut den men inget har hållit så först nu sätter jag dit en ny. Nu är hon ju stora damen och kan uppföra sig...tror jag   

Innan ni klagar på min krokiga spik så kan jag förklara att det är ett långt tomrum bakom så jag var tvungen att ta en lång spik och slå in på sidan för att den skulle fästa  


   



Halmat om så nu doftar dom som små kalvar när dom kommer in   


 


  

Är så less på att slipa,skrapa , tvätta,grundmåla mm   men ett måste om det ska bli fint, går inte att fuska   

       



Äntligen är den klar   Golvet blev rött istället för grått men jag har gott om rött hemma så så fick det bli. Låser ut hundarna när jag jobbar vilket dom inte gillar, men kommer dom in blir dom röda  


   



Nyrenoverad och klar, redo för en ny gäst som jag hoppas hitta i vinter eller till sommaren  


   


Gräset är klippt för sista gången i år och klipparen hopvikt och bortplockad   Skönt att slippa klippa på ett tag.


 


Firade kanelbullens dag med GI frukost ute i spårskogen   


           

  

Långa spår fick dom båda. L kan ha svårt att gå i träsk så det fick hon träna på och B fick spåra hårda underlag men det va inga problem. Däremot blev hon rädd för ngt djur efter halv sträckan men efter en titt och sniff tuffade hon vidare  


     


Svårt att tro att det här var min ståtliga trumpetbuske   


 


Idag var det en underbar höstdag med nästan 20 grader ute    Satt och lapa sol en stund i vallhagen. Innan dess fick dom sig ett uppletande och Lizzie ett spår. Första gången på länge hon kom med alla pinnar, tjoho  


Däremot var det så mycket ormar på vägen så jag åkte därifrån. Såg 5 st som slingrade sig undan för mig samt 3 kopparormar  


     


Äntligen har jag hittat kärleken igen   

 Eller jag vet vart jag ska hitta den. Körde förbi ett träd och där stod det på en skylt vart jag skulle leta. Kunde aldrig tro att det skulle vara så lätt men nästa vecka ska jag packa ryggan och ge mig ut i skogen och leta, för skylten pekar rakt ut i skogen och där finns tydligen kärleken    Den som söker hon finner...


 


Snart ska jag gå och lägga mig. Upp i ottan för avfärd till Fagersta och VP   


                                                  Trevlig helg kära läsare/ Susan   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards