Direktlänk till inlägg 3 oktober 2018

Farbror frost.

Av manhofs - 3 oktober 2018 19:48


Farbror frost har kommit på nattligt besök flera gånger denna vecka vilket resulterade i att min trumpet buske   slutade att spela    Dom börjar slå ut men blir direkt bruna och doftar inget.


   


Med risk för att frosten tar hela busken plockade jag fram min grensax och satte igång att klippa. Såg ut som jag fått spelet och huggit ner hela skiten   men nu står stammen i växthuset för att vila och samla kraft till nästa år   

Satte igång och höstpynta för att pigga upp gården   


     

Årets pumpaskörd blev liten med små pumpor. Va nog hettan   


 


Mitt amerikanska blåbärsland gav mig en enorm skörd under två månader. Nu har dom fått gödsel och en ny kompis  

 


  

Full av höst insperation grävde jag upp ett land och gjorde om det till vitlöksavdelning. Satte 21 klyftor, få se vad det blir till nästa år.


     



Fortsatte att gödsla men det tog slut så jag måste åka och köpa mer koskit. Tömde pallkragarna och skördade alla chili från växthuset för att få plats med det som behöver skydd. Dom röda är habanero från Costa Rica, för stark för mig så dom skänker jag bort  


         


Bara morötter och fikon kvar i växthuset och dom kan man gå och småsmaska på länge. Är så glad   över min spikklubba som blev enorm i år  


         


Har köpt biljetter till Svansjön. Såg den för en 20 år sedan så det kommer bli en magisk kväll. Svårt att tro men jag var en lovande ballerina som liten   Vi bodde i Skogås då och jag dansade för en Rysk väldigt strikt lärarinna som slog in våra positioner med en träklubba. Hängde man med axlarna och inte sträckte på brösten fick man sig ett rapp som smärtade resten av kvällen. Som tur var lärde jag mig snabbt men många utav mina små kompisar till ballerinor glömde bort sin hållning och tillbringade lektionerna gråtandes på bänken   När vi sedan flyttade till Tyresö valde jag att sluta men min kropp glömmer aldrig slagen som haglade och rakar rygg än min är svårt att skåda.

Mins trotts det mina balett lektioner med glädje och på ivriga ben skuttade jag dit varje torsdag kväll.


   



Tränar på med spåren. Är första reserv på klubbens tävling med Lizzie men hon fortsätter att lämna kvar pinnar  

Spårar perfekt så håller jag bara ögonen öppna   kan jag plocka dom själv, men så vill man ju inte ha det. Fort ska det gå och svansen viftar. Tog ett utvecklingssamtal om att varje pinne är värd 22 poäng men hon bara viftade å svansen åt mitt gagg  


 



Bella får valla inför helgens VP prov. Kommer bli så roligt, nervöst och spänande   Både Silva och Anna ska med upp och köra. Vi är alla bruksbrudar som kämpar på med denna svåra gren. Nu har ju dom andra tjejerna skaffat egna får och kan träna betydligt mer än mig men jag sak kriga på   och tycker nog vi borde klara det. Fast det gjorde jag ju sist med  


   

Hur som helst kommer vi få en jätte rolig och lärorik dag. Bella är inne i sista dagarna på sitt löp och väldigt olydig. Lite gulligt för hon är ju världens snällaste annars, lite trotsig måste man få vara men man FÅR INTE jaga fåren och vart tog mitt ligg vägen  

För dom som undrar kan man både spåra och valla med paraply   


 


 


 Jobbar på i baren på T 2 och trivs väldigt bra, speciellt om det är mkt att göra   Helt fantastiskt att jobba på Hammarby matcherna. Vilken publik dom har som sjunger och stöttar sitt lag så man nästan behöver öronproppar.

Va lite obehagligt att gå hem på kvällen helt ensam på öde gator   och blev så glad när jag hittade min bil som stod övergiven på parkeringen. Hoppade in och låste alla dörrar   


   



Imorgon blir det spårskogen och så fortsätta med mitt senaste projekt. Här ligger vi inte på latsidan  


 



                                                  

                       Kram Suan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards