Alla inlägg den 27 september 2018

Av manhofs - 27 september 2018 21:41


I söndags hade min vallhundsklubb tävlingar i den lättaste klassen som heter ik1. Eftersom dom inte behövde mig på jobbet eller på Tyresö bk åkte jag dit för att se och lära. Vinden blåste hårt och trotts att jag tagit på mig jätte tjocka kläder frös jag som en tok   Kände tre stycken som skulle tävla så det va extra roligt att titta.

Lizzie hade full fokus och ville inte ens att jag skulle hålla på och hångla   Irriterat flyttade hon ifrån mig för att se bättre och ifred  


     



Bella är hon som hon så hon letade rätt på en pinne sedan en kotte som hon kastade runt på    sedan försökte hon hälsa på alla hon såg och ragga upp varenda hane som gick förbi    Ha ha dom är rätt olika dom där två hundarna. Kåre skötte även grillen så jag köpte en innan jag frös så mkt så jag åkte vidare.


   



Åkte ner till klubben för att se slutet av tävlingen där Bella skulle ha varit med om hon inte börjat löpa. 3 klubbkompisar på pallen   

Mådde sämre och sämre så det blev ett hett bad när jag kom hem  Älskar mitt badkar och kan efter 5 år inte förstå att folk slänger ut sina badkar   


 


Hade stora planer för veckan med två projekt jag skulle ta tag i och slutföra men jag har inte mått bra. Ont i huvudet, fryser men när jag tränar svettas jag och magen värker   Måste ha dragit på mig ngn baskilusk på vallhundstävlingen. Trist att må dåligt men man ska lyssna på sin kropp och vila. Hade hoppats att det skulle bryta ut men det bara ligger och mullrar och bena känns som betong  


Åkte istället ut till Berga och letade svamp, det gick sådär   Men jag slapp röra på mig så mkt medans ludden sprang sig trötta.


   



Hemma på Eden skördar jag fortfarande jordgubbar   och nu har min buske från Provence slagit ut i blom. Det doftar helt magiskt och minnen från svunna tider sköljer över en från när jag bodde och jobbade där nere  


   



Min spaljé med kaprifol blev för tung så den blåste omkull hela tiden i stormen. Klippte ner allt utom denna vackra klängväxt som blir röd nu på hösten.

Dags att klippa ner krukorna och flytta in dom i lite skydd då farbror frost dök upp i måndags morse. Lizzie är en liten linslus och vill vara med på alla bilder  

Nu går trumpetbusken in i sin sista blomning sedan klipper jag ner henne  


       



Åkte ut till Gålö och la spår till ludden. Lizzie va för het och tar bara svåra pinnar som är gömda eller ligger svårt. Dom lätta som ligger öppet tuffar hon förbi och ropar ” där har du 22 poäng morsan”  


   


Bella va helt otrolig    La ett 1200 meter spår med 4 pinnar men hon kommer hem med 7  

Vet inte hur hon bar sig åt men hon fick lika mkt beröm för alla pinnar   Hon brukar ju inte vilja plocka pinnar men nu har det tydligen vänt. Bella är den snabbaste hunden jag haft men även otroligt noga i vinklar och återgångar.

   


Hon gillar när jag försöker lura henne och binder jag fast en pinne är det julafton.



 


Njöt av frukost sedan åkte vi ner till havet.


     


Där kan dom kuta sig trötta   



 

Har bara vallat ett pass men imorgon ska vi gå vp kurs igen. Jätte roligt. Min nya A1 pipa kom men jag måste säga att jag föredra den andra, ja färgen var ju toppen  


 


Lämnade in min skrivare till Elgiganten. Den var trasig men jag fick direkt en ny i utbyte   Skulle vara så lätt att montera men icke sa nicke så nu får jag leta efter hjälp. Satt 2 timmar med support i telefon   men inte fungerar det  


 


Bella har blivit en matte gris och hänger mig i hasorna    Lite mysigt för hon har inte varit så intresserad av mig. Skördar jag grönt eller jobbar i växthuset så ligger hon utanför och väntar   medans Lizzie leker med sina leksaker  


       


Har försökt att ta upp båten men får ingen återkoppling    Bestämde mig för att ta en tur på sjön med fiskespöna och varm choklad.


   



Skulle precis börja kasta då han ringer och säger att han kan ta upp båten direkt. Bara att packa ihop allt och tuffa tillbaka till hamn  


         


Eftersom båttjuvar härjar just nu har jag tappat sugen    Inget roligt att hela tiden vara orolig över ngt som bara ska vara kul. Snodda motorer, sönderbruten dörr till bryggan, uppbrytna båtluckor och snodda tillbehör   Alla i vår båtklubb har små billiga båtar som inte har ngt större värde i pengar så det är inte aktuellt med nattvakter. Nästa år ska jag ha allt hemma, blir lite mer att konka på men då kan dom inte förstöra ngt eller sno  


       


Nu är hon hemma igen och ligger på rätt köl   Känns skönt att slippa oroa sig så nu kan jag släppa den stressen. Åkte och köpte lite vitaminer. Nu måste det bli fart på gumman igen. Orkar inte känna mig så slö  

Imorgon blir det magic friday. Har så mycket roligt inbokat så det inte är klokt  


 



Piggade upp mig själv med att köpa biljetter till ett av mina favvo band    Har lyckats missa dom flera gånger men nu är plåtarna mina    Kommer bli en rolig helg i Göteborg i sommar.


 


                                                  


      Stay safe / Susan   





Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards