Direktlänk till inlägg 9 juli 2018

Kvalperiod.

Av manhofs - 9 juli 2018 00:14


Så har en ny kvalperiod startat och man samlar nu in poäng för att kvala in till nästa års SM. Man kan nog räkna med att behöva ha två tävlingar på ca 297 poäng för att kvala in bland dom 30 bästa i Sverige.


Heby bk har ju blivit en liten favorit klubb bland många eftersom jag faktiskt vunnit här på mina två senaste besök   Bella i appell och Lizzie förra året som då tog sitt första SM resultat.


 


Bestämde mig direkt när jag såg att jag kommit med för att åka upp kvällen innan och festa lite och bo i tält. Fick med mig ngr andra tävlande så på fredag kväll i underbar sommarvärme bjöd jag in till lite bubbel med ost/kex innan grillningen tog vid  Camp Manhof levererar   


       


Tyvärr tog jag inte med mig Gucci som fick vara hos bästa föräldrarna men det va alldeles för hett för henne. Känns så tråkigt att packa bilen och se hennes förväntansfulla blick   men för hennes egna bästa får hon ligga vid poolen istället.


Bella fick sig ett pass i vallhagen innan vi for vilket tog död på henne. Så lugn och snäll resten av dagen   Stannade och på vägen upp och la ett kort sph till L. Hon har ju haft semester hela veckan så nu var hon taggad på jobb  

En trevlig grillkväll avslutades vid 23 tiden då jag och ludden knöt oss. Dom älskar vår koja och snusar så gott. Packade upp tältet hemma förra hösten för att städa ur det inför vintern. När jag kom ut från huset va alla hundar borta, dom låg utanför tältet nere på gräset och väntade på att få gå in  


     


 Frukost och nedpackning av tält innan avfärd mot 67:an och lottning. Drog åter igen nr 1 av 10 möjliga. 4 st domaraspiranter var med samt publik från bilarna bakom som ville kolla in vårt upptag. Kändes inte ok och jag fick lite hjärnspöken för L gillar inte folk och vill ha lugn och ro, nu var det ca 12 st som stod och glodde   Men det var för mig det spökade, Lizzie letade sig ut väldigt samlat och fint och valde sedan rätt håll och tuffade iväg. Så HIMLA nice att slippa ” bakspår tillbaka till rutan”  

Såklart ett jätte viktigt kvitto för mig inför SM där det kommer bli mkt folk och rörigt  


 

Det var ett jätte roligt men svårt lagt spår vilket triggar Lizzie   Pinne direkt följt av vinkel, 20 meter mellan pinnar sedan långt osv. Tycker det är så roligt när klubbarna hittar på lite svårigheter åt oss tävlande och inte droppar en pinne efter 185 meter. Lizzie tyckte det va så kul så hon drog upp ett jäkla tempo utan ett felsteg så vi va i mål på 20 minuter och matte fick knäppa upp tröjan  

Det gick så fort så dom trodde jag hade brutit och gått tillbaks till bilen  


         


Hann rasta Bella ordentligt i mitt spår innan det var dags för uppletande. Nu fick vi som väntade välja varsin ett föremål ur en väska och en tjej valde en jätte liten rulle i jeanstyg/silvertejp som lätt rymdes i handflatan. Visste att det skulle bli svårt att som första hund få in det lilla föremålet i en vindstilla ruta och mkt riktigt. Hon jobbade så magiskt fint i hela rutan och inte ett tugg, fort in/ut och riktigt lydig med fina ingångar. Va totalt omöjligt för mig att skicka från ngt speciellt håll då hon verkligen sökt av hela rutan utan minsta markering och vi fick ge oss med 3 föremål. Tycker själv att det var det bästa uppletandet hon gjort. En domare drog 0,5 poäng för hon hade gått över det två gånger men får dom inte minsta vittring kan dom ju inte plocka in det och jag var supernöjd med sockerbiten   Åkte tillbaka till klubben och tog en promenad och åt lunch  


     


Linda som kom upp med sin familj på fredag kväll fick punktering på sin husvagn inte långt från klubben    Nu kollade jag in mina däck och upptäckte en märla som satt djupt   Vågade inte pilla på den då jag misstänkte att ingen va sugen på att byta däck när Sverige spelade fotboll   men imorgon ska jag till verkstaden. Blev en orolig körning hem  


 


Lydnaden drog ut lite på tiden och jag började värma upp lite för tidigt. Gillar inte att värma för mkt .Får hellre lite dåliga poäng på foten men har ingen det i resten av programmet, men med alla som skulle bakdöma mm dröjde det. Till min enorma förvåning brydde sig inte Lizzie alls om att det var 9 man på plan  


 


Eftersom dom skulle prata lite mellan alla moment kunde jag snacka lite med Lizzie och köra taktik. Hade bestämt mig för att ta ett dk på tung apporten som hon alltid lägger ner på tävling. Det går för fort ut och så slänger hon bara in den i munnen så den ligger fel, lägger ner och tar om vilket blir en 7:a. Dessutom har jag börjat lägga den åt annat håll. Men vad tror Ni jag gör?

Lägger den åt fel håll och tar INGET dk med betyg 7  

Jag va så himla superduper nöjd med min lilla krigare   Tänk vad vi fortsätter att utvecklas ihop och det känns som vi fortfarande har mkt att jobba med och har så himla buskul tillsammans. Är helt övertygad om att dessa fina resultat kom tack vare att vi körde Skärgårdscupen. Den är så pass jobbig för henne så det här var ingen ting och hon slappnade av   


     


 Kändes lite tråkigt att lämna kompisarna och trevliga Heby bk. Blev inbjuden att tälta en natt till men söndagen var tyvärr bokat åt annat och Gucci skulle hämtas, men kommer jag med nästa år så blir det två nätter. Kunde knappt fatta att vi vann i år igen med så fina poäng. Hon inleder precis som förra året med starka resultat en bit in på säsongen, våren är inget för min tös.

På första försöket plockar hon kvalpoäng till 2019 min lilla sockerbit  


 



Nyy vecka nya mål. Nu får Lizzie vila och Bella ska få bekänna färg i vallhagen, fy så nervöst   


                                                  

           Kram Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards