Direktlänk till inlägg 1 juli 2018

Andra plats.

Av manhofs - 1 juli 2018 23:46


I helgen var det äntligen dags för Skärgårdscupen som är en tvådagars lydnadstävling    Lydnad är ju en gren jag egentligen inte håller på med längre utan under vintrarna tränar jag det i ridhuset för att hålla igång hundarna sedan kör jag ett par favorit tävlingar som t.ex Skärgårdscupen.


 


För Lizzie är det nyttigt att gå ngr lydndstävlingar då domarna rör sig mkt mer runt hundarna och så pratas det mer från tl som stör L väldigt mkt. I brukset är domarna längre ifrån och tl tjatar inte lika mkt, då slappnar hon av och presterar bättre.


 

På lördagen startade Bella först i klass 1 som nr 9 och då gjorde jag misstaget att ha framme henne lite länge. Dessutom började hon hosta/harkla sig lite lätt inne på planen under alla moment. Först trodde jag bara att det va ngt som satt sig fel men det blev värre och värre så innan fjärrdirigeringen gick jag lite åt sidan och då hostade hon upp lite slem. Trodde det va ngt som fastnat men när vi va klara och gick ut rann det kraftigt med saliv från hennes mun    Jag blev lite orolig och gick fort till bilen där hon fick mat och vatten och sedan gick det över. Jag tror att hon drog in ett torrt grässtrå från den nyklippta gräsmattan som satte sig i halsen. När hon åt gled det ner för efter det va hon bra igen  Därför var jag extra imponerad över att hon inte nollade ngt och kämpade på så bra även om hon va lite ofokuserad   


 


Vårt program räckte till en andra plats och jag var så stolt och lycklig    Duktiga lilla Bella som dessutom fick ihop så flotta poäng. För mig är det enormt att bara få stå på pallen under en tävling som denna. Skärgårdscupen samlar dom bästa inom lydnaden och så får vi kliva upp på pallen  


   

      



Efter lång väntan var det dags för Lizzie i klass två. Hon blev lite störd inne på plan och hade svårt att fokusera men det kändes betydligt bättre än vad poängen visade och även hon slutade på en andra plats    I inkallningen kom hon så fort så när jag sa stanna la hon sig ? Hon som aldrig springer fort   I hoppa apport valde hon åter igen att springa förbi mig med apporten men det fick hon höra   och det blev ett HÖGT dk  


         


Tyvärr drog det ut så mycket på tiden så jag kunde inte stanna till prisutdelningen då jag skulle åka och jobba, därför blev det ingen pall bild  


 


Söndag morgon och jag vaknade med migrän som satt i hela dagen   Folk påpekade att jag gick med tunga steg och så var det . Satt med keps och solglasögon och kurrade men trotts det fick jag en jätte trevlig dag. Lizzie startade på söndagen och hon kom ihåg mina korrigeringar från dagen innan och höjde sig till ytterligare till en..... andra placering   Verkar som jag prenumererar på att bli tvåa  


   



Nu flöt det på bättre så jag hann bara stärka mig med Camillas goda burgare innan jag gick in som startnummer ett med Bella  


       



Nu kändes hon mycket bättre än igår. Piggare och alertare men det gjorde även att vi nollade rutan    Som ni kanske noterat har jag haft dåligt på fjärren på samtliga tävlingar och det beror helt enkelt på att jag tränar för mkt själv. Dom blir jätte störda av att tl står så nära och rör på skylten. Det får jag ta på mig som tränar fel helt enkelt   Kändes lite surt att vara så nära ett första pris och ett LD 1 men det får vi ha som mål under året. Fattades 2,5p.

   


 En trevlig helg är över i goa hundvänners sällskap    Lärde även känna en jätte rolig tjej från Skåne som kommer bo på samma hotell som mig på SM. Tack alla på Nynäshamns BK för en jätte trevligt ordnad tävling med mkt gott i köket och vänliga funktionärer.Tack ävenför alla fina priser   vi ses nästa år igen   


       


Rattade hemåt så nöjd och lycklig. Jag har fått så mycket beröm över mina fina Revalill`s hundar och även om det inte blev ngn seger så har vi haft det jätte roligt   


 



                                                  
         Träning ger resultat/ Susan

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards