Alla inlägg den 29 juni 2018

Av manhofs - 29 juni 2018 21:02


Nu blåser medvinden mig hårt i ryggen och för mig framåt så det skulle gå att segla utan segel   

Konstigt hur det kan ändra sig i livet från en tråkig raksträcka till en brant nerförsbacke där allt rullar på.


Det började med att jag vann på fiskeklubbens kräftlotteri   


 



Midsommar inleddes blött men fortsatte soligt så med lite varma kläder blev det en riktig rolig helg. Syster hade ju turen på sin sida med och vann på första försöket   


               



Så var det dags att fylla år igen och jag hade bjudning hemma. Familjen yngsta och näst äldsta medlemmar samspråkar  


       


Så va kvaltiden över för att ta sig med på SM 2018 över men genom mitt fina avslutande resultat på Haninge klättrade jag upp till 6:e plats i Sverige men jag blev ändå glad när inbjudan trillade in i mejlen. Kommer bli en stor fest i Ronneby då Svenska brukshundsklubben firar 100 år  

Känns stor att jag hamnade på 6 plats av alla dom 222 st som krigat under året och bara dom 30 bästa får komma till SM. Duktiga lilla sockerbiten som krigar så bra  

 




Har hunnit med att vara flitig hemma med och rensade 10 liter jordgubbar som har sockrats, skivats och hamnat i frysen eller i syltburkarna. Nästa vecka är det dags att ta hand om vinbären, blir saftkok på dom  


   


Har tränat hårt hela veckan och farit kors och tvärs mellan kommunerna för att träffa mina trevliga hundkompisar runt om i 08 land. Hade turen att komma med på elit spår i Heby nästa helg vilket gjorde mig så glad    Gillar den lilla klubben inne i skogen och det har ofta gått bra för mig där.

Dessutom är det Skärgårdscupen i helgen där jag startar båda ludden båda dagarna. Jag har även bildat lag som heter ” Lag Tempuz”. Kan gå hur som då Bella är på väg in i löp och är riktigt jobbig. Hon är pigg och het i vanliga fall men nu går hon på top fuel. Noisg och pissig dessutom, har jag sagt att nästa bc blir en hane  


 


Har satt igång med stavgången igen för att få både mig och Lizzie i form inför SM. Tycker asfalten är för varm att cykla på så då blir det raska promenader istället  


 

  

Så äntligen idag kom beskedet jag väntat på så länge. VI HAR KOMMIT MED PÅ VP    Vp betyder vallhundsprov. Jag har tränat så hårt sista året inom just vallningen och det skulle inte gå att beskriva min lycka när jag väl klarar det. Har känts mer nervöst än SM för min del. Känner mig så redo jag kan bli och tror att vi kommer att klara det, annars hade jag inte anmält MEN både jag och Bella är orutinerade i dessa sammanhang och får vi för svåra får är det kört. Dessutom hoppas jag mina nerver håller ihop, känner mig sjukt nervös bara jag skriver detta   Kanske ska hyra en bajamaja att ta med på dragkroken  

Men går det inte så provar vi igen, inte värre med det fast lite deppig kommer jag bli.

Är så tacksam mot min fina instruktör Monika Lindblom på Lära hund som jag vallat för under 1,5 år    Hon peppar mig verkligen och svara hela tiden på alla mina dumma frågor, rotar fram info på nätet och hittar ny vp när det förra ställdes in. Jag har aldrig haft en så stötande och peppande instruktör inom ngn sport tidigare i mitt liv  

 


Så slentrian har vi inte. Vi har vallat, spårat, kört uppletande och brukslydnad och så en masa lydnad. Ska bli skönt att jobba imorgon kväll och prata om lite annat än vov vov     


                                                  
    Trevlig helg/ Susan   


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards