Alla inlägg den 21 juni 2018

Av manhofs - 21 juni 2018 23:00


Har så smått börjat landa efter söndagens vinst i elit spår och börjat planera för nya mål som Skärgårdscupen. Åkte till Nynäshamns bk och tränade lite med ludden i tisdags. Bella ser så rolig ut när hon koncentrerar sig. Lutar sig bakåt och blir lite lång    Gucci börjar vänja sig vid att vara publikhund och gillar bäst när vi fikar  


     


Innan dess var vi i en iskall vallhage och tränade vidare mot VP:t    Borde gå en kurs i ligg för det har min söta lilla ostbåge glömt bort  


       


Ogin som jag är fick jag även täcka in jordgubbarna med nät för fåglarna ville picka i sig även dom    Tyvärr blåste körsbärsnätet av i förrgår när det blåste storm och då satte dom i sig alla mina körsbär som var kvar när jag jobbade  


       



Min Magnolia fortsätter att blomma och har satt små kottar i rosa, det har jag aldrig sätt förut    Plockad för första gången i mitt liv en tvillingblomma, lite gulligt  


       



I dammen har min lilja blommat ett bra tag nu och då är det plötsligt värt allt jobb som växter medföljer. Skulle helst vilja ha en damm med klor i så man slipper alla kostnader med medel mot alger och rengöring. Näckrosen visar ännu inga knoppar men det är kanske lite tidigt  


 


 Blommar för fullt men matte vattnar flitigt och har kastat ut lite näring   


   


 Katten Tiger är så förtjust i Gucci och försöker på alla sätt få lite kärlek   


     


 Nu har äntligen regnet kommit till 08 land och det med besked. Bara inatt och morse kom det 22ml vilket verkligen behövs, även om det är trist att det skulle komma just under midsommar    Blåbären uppe i min skog satte direkt fart och det ser ut att bli riktigt mycket.


   


 Grönsaksodlingen går över förväntan i år och majsen, vitkålen,kålroten,chilin mm sätter nog rekord i år  


     


Idag bjöd Kåre och Inger in till ett litet knytkalas och midsommar vallning för oss trogan besökare. Konstigt nog inte en regndroppe under hela förmiddagen och vi hann alla valla och sedan duka upp ett smaskigt bord med sillar, vätternrökt röding, gubbröra och toscakaka mm   Riktigt trevligt och gott men fåren såg lite förvånade ut över sina gäster. Kunde även konstatera att wk inte är lika fokuserade på fåren under vila som en bc  


                 



                                            Trevlig Midsommar kära läsare/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards