Direktlänk till inlägg 13 juni 2018

Sysselsatt.

Av manhofs - 13 juni 2018 22:35


Fritidsproblem har jag då rakt inte utan håller mig sysselsatt från tidiga morgon till sena kväll. Varierande träning med flocken som består av två pass vallning /vecka och nu har jag bokat in mig på ett vallhundsprov med Bella. Känns bra och jag skulle tro att vi klarar det. Men det trodde jag att jag skulle göra igår kväll med då jag åter igen startade lydnad 1 med Bella i Botkyrka  


Slutade med ett tredje pris och 3 plats men det är inget att hänga gamnacke över. Tvärt om så var domaren ganska rolig och trevlig men banan blev lite för svår för oss vilket innebär att jag tränat min hund med för lite utmaningar. Dessutom blev hon lite nosig/tittig till min förvåning.

Bara att göra som jag gjorde i morse, åka ner till Haninge bk och träna klurigheter  


Likadant i vallningen, klarar man det inte tränar man vidare och prövar igen. Men jag fick till två fina rundor på en vp bana och likt mig tycker Bella bättre om att träna i stora hagar så imorgon åker vi till stor hage igen  


 


Med Lizzie kör jag spår och lydnad och ofta lägger jag hennes spår innan jag vallar så är det klart att tas när Bella är trött. Tyvärr kommer det inget regn så det dammar i skogen. Helt otroligt att dom kan hitta ngt med all pollen i nosen  


  


Träffade gruppen idag och vi körde ett pass lydnad och uppletande. Bella fick vara med på uppletande och idag glänste hon och skötte sig bättre än Lizzie  


 Naturen är ovanlig tidig i år och det är nu dags att göra fläderblomssaft. Min egna lilla buske gav mig 4 klasar men jag ringde Anki som vanligt i fläderblomssaft tider   så löste det sig  


       



Orkade inte vänta på regnet så förra veckan drog jag fram borste och vattenslagen och skurade alla altaner, balkonger och sedan tvättades fönsterna och upp kom sommar gardinerna och midsommarpyntet. Så mysigt och somrigt hemma nu  


 


Längtansfullt har jag smugit under mitt körsbärsträd på jakt på några mogna bär men till min förtret har skogens alla fåglar bedrivit samma span som mig   Problemet är att dom är morgonpiggare än mig  

Hehe   klädde in mitt lilla träd som jag håller kort med nät och nu får jag mumsa ifred  


     



För 10 år sedan sålde jag en kattunge till en arbetskollega. Han fick heta Gustaf och var en kopia av min Tiger. I lördags åkte vi till Nynäshamn och åt på rökeriet sedan gick vi hem till dom och drack kaffe och hälsade på Gustaf.

   

 

Tjock som en tunna och mkt större än min Tiger men lika social och go. Dom har köpt en lägenhet med utsikt över hamnen, riktigt fint boende och jag blev åter igen sugen på en lägenhet.Bilden under är Tiger  


 



Lekte husmor här om dagen och sydde. Brukar samla en hög och ta allt på en gång. Böt knapp på en kavaj. Gör mkt med att byta ut en sådan enkel detalj men fingrarna ömmade utav nålstick efteråt  


     



I trädgården står jasminen i blom. En sådan underbar doft som sprider sig ända upp till övervåningen när jag sitter på balkongen   


 


I går fick jag kasta min sista orkide från Thailand. Den har blommat sedan i mars   


 


 Men inte bara hemmet, trädgården och dom unga hundarna ska sysselsättas utan även Gucci. Värmen gillar hon inte och ena bakbenet är lite sämre än tidigare men ut vill hon komma   Brukar åka till Berga och strosa runt bland djuren, det gillar hon och så är det skugga.


   


Eller så åker vi upp till skogen och går. Brukar då som ikväll lägga två sphupptag till Lizzie med ngt kul sedan går vi vår runda. Ikväll blev vi anfallna av mygg och dom bet Gucci på hennes nos så hon hade svårt att leka med Lizzie  



 


Men även jag behöver ladda mina batterier och ta en paus från arbete och alla sysslor. Så fort jag sätter mig i skuggan sluter hela ligan upp och så blir det kollektiv siesta  



 


Lilla Zorro fyller 22 år den 18 augusti och går likt Gucci mot sin sista tid   Tyvärr har hon blivit blind men det kan man inte tro då hon rör sig runt på tomten och hemmet som vanligt. Men flyttar man på ngt så märks det   Hon är moster till Tiger och 4:generationen kissar som slutar med Tiger. Om ni undrar över pälsen så är hon nerklippt då hon är långhårig och får klumpar när demn blir för lång. Ser ut som hon har en knöl på ryggen men det har hon inte.


     



Bella sitter på span   Hon har tagit över sysslan att vakta men det låter lite mesigt. Men när Lizzie sätter igång går larmet så det hörs till Bollmora. Hon är den bästa vakthunden jag haft  


 


                                                  
    Stay safe/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards