Direktlänk till inlägg 10 juni 2018

2:a

Av manhofs - 10 juni 2018 23:45


I arla morgonstund ringde väckarklockan och färden mot Tierp och deras elit spårtävling startades   10 stycken kom till start. Både Jenny och jag hade efteranmält oss då vi såg att det inte fanns ngr reserver kvar och kl.06 på morgonen ringde dom in Jenny  


     


Alltid lika trevligt att besöka Tierps bk och det är spännande att titta på alla fallskärmshoppare som håller till på ängen bakom   Ludden gillar deras flygfält och kör ett morgonrace  


     


 Lottade nr 1 som jag gillar men det blir inte mkt tid för att förbereda sig. Gjorde missen att ta av mig min tunna jacka för jag tyckte det var så otroligt hett. Borde ha behållit den på då det var väldigt risigt på slutet så jag rev upp armarna. Nästa gång behåller jag jackan på, man svettas ändå ihjäl och det skyddar mot alla mygg och broms.

Årets första framspår    sedan tuffade hon på otroligt fint och noggrant. När jag såg spåret med högt blåbärsris tänkte jag att det skulle bli många pinnar kvar men det var bara en pinne som blev kvar på slutet där det var så risigt. Var tvungen att släppa linan 2 gånger och lägga ner henne för att ta mig fram men trots det kom vi runt på 26 minuter  


        


Efter en skogspromenad åkte jag ner till en badstrand för att låta dom svalka sig   Såg en äldre man renovera en lada så jag gick först fram och bad om lov att låta dom plaska runt lite. Han berättade att ladan var en brandstation från 1800 talet som tillhörde gården, lite roligt.


     


Satt länge ensam och åt min frukost utan att en kotte dök upp men tillslut dök dom upp och bara en bröt i spåret, tycker jag va jätte bra   Extra roligt var att min träningskompis Bosse var den enda med 10/10 i spåret, man ska ha en schäfer för det   och det förde Bosse upp i ledning  


   



Dags för uppletande i en tryckande hetta. Ingen syre i luften och snitslarna hängde rakt ner utan minsta vindpuff. Nu var det en ny ruta då den andra hade blivit kalhygge. Har tränat lite sph och uppletande med Malin i ve och det har gett resultat. Borta var hennes attityd från förra helgen och nu kom hon så fint in med varje föremål utan tugg   Hon fick verkligen jobba men ner vek hon sig inte och hon kämpade verkligen för att få in varje föremål men ett blev kvar, hon fick max betyg 8/8. Å vad jag var nöjd med henne, träning ger resultat  

 

 


Nu fanns det lite tid till att träna och rasta Bella som var helt oberörd av alla fallskärmar och flygplanet som vi var och tittade på när det startade   


 


 I lydnaden kan jag inte säga så mycket. Var väldigt glad över foten som är det ända jag tränat och den har vi höjt men nu måste vi ta tag i grupp träning inför SM. Ger inte så mkt att träna själv med henne då hon reagerar så på omgivningen och personer.

Det var tryckande hett och åskan mullrade i skyn så lite av hennes vanliga gnista var borta.

Jag böt hund och tog med mig Bella upp för att kolla på dom andra men då öppnade sig himlen så vi fick kuta till bilen, stänga rutorna och invänta stormen som drog förbi. Stackars Jenny och Pia fick gå i ovädret  


     



Dagens prestation räckte till en andra plats. Vinnaren hade 587,5 tror jag  

Lite roligt att reserverna kom på andra och tredje plats.

Kände mig väldigt nöjd med dagen   Trevliga medtävlare och som vanligt trevligt ordnat på Tierp   


   

 

                                                  


   Träning ger färdighet / Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards