Direktlänk till inlägg 4 juni 2018

Tävling.

Av manhofs - 4 juni 2018 22:04

   

Så var det äntligen dags att tävla igen men lite långt att åka. Tråkigt att det är så svårt att komma med i år, med så få tävlingar i kroppen är det svårt att hitta formen på Lizzie som behöver gå ngr stycken för att höja sig  


Nu ställdes gps:en in på Hällefors på lördagen. Tanken var att åka upp och titta på lördagens tävlingar, mingla lite och ha det mysigt men det va så himla hett ute så jag åkte upp lite för sent.


Skulle ju tälta men regnskur efter regnskur passerade och när jag väl rullade in på parkeringen var gräset blött och det lovades mer skurar under natten. Tänkte veckla ut min stol och njuta av en iskall cider men fasiken vad med knott och mygg. Slutade med att jag sov i bilen medans myggen knackade på rutan  


   


Blev jätte glatt överraskad av att Sigge som sov i husvagn kom över på morgonen och frågade om han och hans fru fick bjuda på frukost, verkligen omtänksamt   Nu hade jag redan packat med mig lite att mumsa på men det värmde.


11 stycken kom till start och jag lottade nr 7.


 

 


Superhet morgon med stilla stående luft och 29 grader på termometern. Fick en liten dipp när jag insåg att det spår på kalhyggen   


 

Riktigt hemsk att gå med svetten som rann och bromsar som jagade oss. Som vanligt bakspår men så fort hon kommer ut ur rutan och bort från gruppen tuffade hon på väldigt fint. Gick nästan som på räls tills hon i slutet vindade in min mottagare som hon fick passera för att ta slutet.

Kändes skönt när hon plockade upp slutet med 30 minuter på klockan  Bonuspinne från dagen innan plockade hon med så nosen fungerar allt  


     


Duktiga sockerbiten fick åka och bada som belöning och det njöt hon av  


 

3 stycken bröt i skogen så vi andra gick till uppletandet. Där gick hon mig ur handen igen    Löd inte mina kommenderingar, slängde ut föremål på stigen och ville inte komma in så det blev kraftiga dk och betyg 6/6 på 3 föremål. Måste träna med lite tumme i ögat på henne och inte bara köra som hon vill. Kändes tråkigt när så många innan mig kom med 10/10 men hon var inte värd mer  


 

Måste ge köket 10 poäng, bästa köket på ngn brukshundsklubb jag besökt. Så rent, ny bakat och god lunch med varmt bröd. Värt ett besök bara det  


 


Lydnaden var jag jätte nöjd med och jag fick till ngr riktigt fina dk. Bilderna under lydnaden har min spårläggare tagit Sara Leppänen   Tack Sara för fint spår och fina bilder   


                         


Grattis till alla på pallen som gjorde en riktigt fin tävling med flotta resultat   


   



Dags att vända kosan mot 08 land och ngt tält behövde jag ju inte packa ihop   

 Lizzie fick leka lite med sin bästa kompis sedan sa vi hej då och körde hemåt   


 


Trist att inte ha ngn ny tävling på gång. Är andra reserv i Haninge men dom tar bara 8 spår i år. Vore roligt att se om korrigeringarna gett ngt men under tiden tränar vi på och på onsdag är det Bellas tur att tävla lydnad. Kan bli ett första pris men troligen inte. Tränade på klubben idag med Lena som med ska tävla och vi var nog båda lite förvirrade om hur en lydnadsklass 1 går till   Som tur var fick vi lite expertråd av Susy som tränade på planen bredvid  


 



                                                  Hej då/ Susan




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards