Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Leksaker.

Av manhofs - 25 maj 2018 21:08


Jag har en tendens att dra på mig på tok för mycket leksaker   Inte bara det jag köpt utan det ska byggas, planteras och gjutas. Får jag en ide ska det genomföras men sedan är det den lilla saken att inget sköter sig själv. Allt ska underhållas och målas,tvättas mm och våren är alltid en tung tid   för att hinna få allt i fas.

Ganska ofta funderar jag på att sälja av lite saker men jag har svårt att skiljas från mina leksaker   och när det väl står där igen är all svett och tårar glömt och dom skänker mig glädje.


Dammen är en typisk leksak jag inte borde ha byggt, om inte annat borde jag aldrig ha haft växter i den utan fyllt på med klor så sköter det sig själv.

       

 Så tungt, skitigt och stinkande   att tömma en damm med div djur som ålar sig runt stövlarna och händerna.

 Monterade alla el men fick inte liv i varken lampor eller fontänen   

 Ger mig inte och börjar flytta plattor, gräver upp kabeln i inne i växthuset ända tills jag insåg att kontakten inte va insatt inne i växthuset  Vem fan kan vara så pantad ?  


           


Nu porlar min fontän igen och allt hårt jobb är glömt. Faktum är att jag funderar på att bygga en till damm  


   

Nästa leksak som skulle i spat var båten men det var inte lätt att få tag i ngn som kunde sjösätta i år   Har tagit 3 veckor att jaga tag i ngn som kunde köra ner den men så plötslig händer det. Ställde in min nyservade båtmotor i förrådet i höstas men nu när jag bar ut den låg det olja på golvet   så imorgon ska jag möta mecken nere vid bryggan som ska kolla vad som hänt.


       


Tycker nog att det är livskvalitet att ha en egen båt om man gillar att fiska   


Dags att dra fram hästkärran och pimpa gården. Kunde bara konstatera att jag måste slipa ner och måla om kärran. Suck mera jobb   men det är allt granna att titta på och passar fint på gården  


 


Växthus är kul men inte heller det sköter sig själv. Det ska tvättas, gamla jord ut och ny in samt gödslas  

 

   


Men slitets belöning är fulla grenar av frukt. Fikon, persikor och årets två första jordgubbar åt jag idag   

Vindruvorna börjar komma i taket i små söta klasar.

         


Som om jag inte har nog med jobb fick jag tre pallkragar av grannen så dom håller jag på att fylla upp och så i. Jätte roligt faktiskt och jag ser fram emot mina odlingar men jag kanske borde ha tackat nej  


     


Gucci är nu tillbaka i nästan samma gamla form som innan men denna värme är ju inte roligt för en äldre hund. Vi brukar åka iväg och ta en kvälls promenad som ikväll och då blir hon piggare. Lizzie försökte sno hennes pinne men se det gick absolut inte  



 

 


 

Ja så är livet. Den ena närmar sig livets slut medans brorsans lilla nyfödda dotter börjar sitt   


 


Men med tres amogos i handen vandrade vi hemmåt och njöt av sommarkvällen   


 



                                                  
    Trevlig helg/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards