Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Tbk läger.

Av manhofs - 21 maj 2018 21:52

 I helgen var det dags för Tyresö bk:s läger uppe i Kloten. Det var inte ngr instruktörer inbokade vilket inte gör mig ngt då priset hålls nere en hel del   Vi bodde 3 stycken i varje stuga och nr 16 höll ihop både till frukost och till träning  


     

   

Mecki och Marie som ordnade lägret   hade fixat det så bra så varje kväll fick man fylla i en lista på vad man ville träna nästa dag. Kjell och jag körde spår på fredagen. Planen var att åka och tävla elit sph i Filipstad på lördag morgon om hon gick bra, annars stryka mig då det var 10 mil att bila.


             


Svåra kuperade spår med kalhygget som gick över stock och sten. Svåra att lägga och ännu jobbigare att gå   Avskyr att spåra på kalhyggen men Lizzie skötte sig riktigt bra förutom baksph som hon har haft till 100% i år   Just nu vill jag bara komma i mål och jag kände mig så nöjd efteråt   Lite bad och fika innan vi åkte ännu längre ut och la nya spår, denna gång åt Bella.


   


Fasiken vad hon spårar min lilla ostbåge    Svåraste spåret hon gått som även det gick över kalhygge men hon tuffar på och alla pinnar in. På kvällen åt alla en god middag på restaurangen sedan var det frågesport som rum 16 förlorade. Frågesport är tråkigt   Dragkamp,hinderbana eller annat fysiskt är betydligt roligare  


           


Klockan 04.45 ringde klockan och färden mot Filipstad inleddes. Startade med ett morgondopp så dom skulle hålla sig svala i bilen under dagen. Lottade nr 3 av 15 och kom snabbt till start. För en gångs skull fina uppletande saker   För mycket mjukt som blir geggit efter 14 hundar nu förtiden.

         


L jobbar sig ut målmedvetet och koncentrerat och drar sig ut mot vänster sida. Hör ” tillbaks till rutan” och tänker då att hon gått ut för tidigt. Tar in henne och skickar ut henne igen och tänker ” yes, idag kan jag få en 10:a” då hon åter igen viker av vänster med en 3 meter högre upp.

Blir konfunderad samtidigt som jag denna gång hör ”bakspår tillbaks till rutan”

Denna gång hade jag lite svårt att vända henne men sedan kom vi iväg fint. Misstänkte att jag hört fel vid första kommenderingen och mycket riktigt. Min spårläggare berättade att jag inte hörde bakspår så betyget blev 5,5/6. Självklart helt och hållet mitt fel men ett irriterande misstag från min sida som annars hade haft en 7:a.

Lizzie spårar på i ett målmedvetet och högt tempo på 23 minuter och en pinne bort. Eftersom mina chanser att höja mina poäng nu var borta valde jag att bryta tävlingen.

       

Åkte ner till klubben och åt min frukost och gaggade lite men redan kl 10 var jag på väg hem till Kloten. Tränade hellre med mina kompisar än att sitta där hela dagen. Platsliggningen skulle först starta vid 11.30 och det ända jag hade velat stämma av och korrigera lite var uppletandet. Så klart tråkigt men efter kaffe och mandelkubb vid en vacker sjö var vi åter glada. Bella fick sig ett spår hemma och L ngr sph upptag.

 


Ytterligare en god middag på lördag kväll följt av en musikfrågesport...som rum 16 förlorade    Vad fasiken är det för fel på en 5 kamp      Susan var krockad så det blev tidig hemgång för mig   


   

På söndagen körde vi brukslydnad på stora planen. Riktigt fint att se så många lovande hundar. Nu måste bara matte och hussar börja träna flitigare och sedan anmäla. Fick till ngr fina korrigeringar på L som gjorde precis dom felen hon gör på tävling. Bella var så taggad och gick som det brann i baken. Hon växer på sig dag för dag min lilla fröken och det är så roligt att jobba med henne    Störningarna vi hade på plan var enorma men det berörde inte hundarna direkt vilket jag tycker är otroligt bra  

Dom spealde fotboll i dessa balonger   


            

Avslutade helgen med ett uppletande. Bella sprang för mycket och för långt   medans Lizzie körde F1 stilen och hittade sina på 3 minuter   Tränade på att hon ska hålla i föremålen ordentligt och inte tjuva ut, men det gick sådär  


         


 Ett stort tack till Mecki och Mari som ordnat så fint    Tyvärr fick jag lite bråttom hem av en tråkig orsak så jag glömde att överlämna mina vinflaskor som tack från mig menNi får dom på söndag  

Roligt att träffa klubbkompisar och umgås i ny miljö och vädret var verkligen på vår sida. En sval vind hela helgen och sol   


                                                    

                                                  
                  Hej då/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards