Direktlänk till inlägg 6 maj 2018

DM spår.

Av manhofs - 6 maj 2018 20:24

 Idag var det dags för Stockholms distriktet Distriktsmästerskap i spår som i år hölls på Värmdö bk. Har tagit hem den 2 år i rad så den bars med in till lottningen   Var ute i god tid för att köra igenom L på planen och ta en härlig morgonpromenad i arla morgonstund.


   

   


Lottade nr 8 vilket innebar en lång väntan medans det blev varmare och varmare. Ekipagen droppade in med bakspår eller pinnar bort innan det var vår tur att köras ut. Väldigt trevligt ordnat för varje spårläggare kom och hämtade sin tävlande i klubbstugan och hälsade trevligt. Jag blev hämtad av Molly som körde ut oss till Ingarö   Domarna tog sig en välbehövlig fika i värmen innan det var vår tur.

      

Släpper på L som rör sig framåt med nosen i backen och analyserar noga...bakspår. Tuffar på stabilt och med drag i linan och jag känner bara ”YES, idag blir det toppen”   Hittar en pinne sedan åker svansen upp och hon drar iväg med en betydligt högre växel och jag tänker att hon gick igång efter första pinnen. Men det går snurrigt och hon far hit och dit och jag börjar misstänka att hon har fått vittring på ngt annat och mycket riktigt. Vi hittar en ny dödad rävunge som fortfarande var ljummen   L brydde sig inte så mkt om rävungen utan fortsatte att irra runt så jag tog fram pinnen vilket alltid får henne på rätt spår igen men inte i dag. Blev jätte besviken men valde att koppla upp henne och gå till bilen som inte alls var långt bort istället för att bli sur och kanske sätta press på henne. Hon ville verkligen inte spåra utan låste sig helt på djuret som tagit död på rävungen. Tränar mkt runt rävlyor och har grävlingsgryt på tomten så jag undrar vad det va för djur som fick henne så ur balans  Stackars spårläggare som lagt ner så mycket jobb så får dom ett så dåligt ekipage, och tyvärr kunde inte hennes egna hund ta pinnarna då den var skadad i tassen  

   

Avskyr att förlora i spåret. Att andra har bättre lydnad gör mig inget men i spårskogen vill jag ligga på topp 5. Nu åkte jag tillbaka och tittade på uppletandet och lydnaden. För resultat få ni titta på sbk tävling. Pallbilden fick jag skickad av Peggy   då jag valde att åka hem. Ett varmt Grattis till Emma som blev 2018 års distriktmästare i spår  

       


                                                  
                   Hej då  Susan

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards