Direktlänk till inlägg 20 april 2018

Hit och dit.

Av manhofs - 20 april 2018 21:19

 Äntligen lider veckan mot sitt slut och jag kan andas ut. Det har varit alldeles för mycket inbokat och jag har farit som ett troll från norr till söder via city varje dag.  

Måndagen inledes med en ny instruktör och ny fårhage. Jag blev verkligen besviken på mig själv över hur lite jag har själv har utvecklats under dom här två åren jag har hållit på att valla  Och min lilla lydiga ostbåge löd inte mycket utan tyckte hon kunde frivalla utan matte   

 Men inte mer besviken än att jag bokade in nya lektioner  


       


För att pigga upp mig själv åkte jag vidare till Nynäshamns BK och sysselsatte mig med något där jag har bättre kontroll. Träffade trevliga medlemmar och fick vara med och lägga Bella vilket gick alldeles strålande   


   


Nu vaknar trädgården upp ur sin vinterdvala och det finns fullt med jobb. Tvättade växthuset och tömde det för att imorgon fylla upp det med mina sticklingar och blommor från förra året.

Ett smutsigt, blött och tungt jobb men när det är gjort gnistrar det om växthuset och doftar så gott  


       


Fördelen med att ha söderläge är att allt slår ut i blom så tidigt. Till nästa blogg kommer min vitsippeslänt vare som en vit matta  

         



Nu har isen på dammen gått men den får vänta med att bli städad.


       


Trivs bra på mitt nya jobb och kommer in mer och mer i rutinerna   


     


Blev så himla ledsen på klubbens tisdagsträning då Bella helt oväntat blev berörd av skotten. Kom som en total chock   Hon har varit totalt oberörd av skott mm i hela sitt liv så helt från blå sky hände detta innan tävling på söndag. Har lagt utan skott efter det och då har hon inte visat ngn minsta minnesbild till att det är obehagligt vilket är skönt.

Har grubblat hela nätterna av oro. Det är bruks jag vill hålla på med och klarar hon inte skott är det kört. Först idag samlade jag på mig lite positiv energi och kände att det här kan vi lösa men jag ska lägga en lugn och försiktig grund och börja om från början. Ingen snabb quickfix. Undrar om det kan vara ngn sorts två års kris för hon är så jäkla taggad, har börjat vakta och far fram som en furie. Svårt att hålla ihop lydnaden med just nu då hon går på klorna av iver.

Kändes skönt att träffa gruppen och få ett trevligt träningspass i onsdags. Även då låg hon i 5 min jätte fint   


 


Blev även glad och fylld av positiv energi av att valla med Monika i torsdags   Har ändrat om i träningen sedan måndagen och provade det nu med riktiga får. Tycker det gick riktigt bra och hon förstår väldigt fort när man ändrar kommandon. Sedan gick vi en VP bana utan ränna. Kändes jätte roligt, det är sådan träning jag älskar. Sätta ihop moment i en kedja så man hela tiden måste tänka. Jag fick med mig många goda råd och aha upplevelser som att det inte behöver gå så fort. Banna går inte på tid så det är bättre att det tar lite tid än att jag stressar iväg, fåren sticker och B stressar upp sig  


Fick med mig pokalerna från klubben i tisdags som årets spår och brukshund 2017. Har man inget nytt och roligt att skryta om får man väl njuta gamla meriter   Bella ville vara med på bild men då blev L sur men som om inte det räckte skulle Tiger vara med på bild.


     



                                                  
      Trevlig helg/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards