Alla inlägg den 7 april 2018

Av manhofs - 7 april 2018 23:16


Våren kom i veckan med mildare väder och högre fågelsång. Skönt att slippa -8 grader på kvällarna så sommardäcken åkte på. Härligt att åka lite tystare. Blir det snöfall behöver jag inte ta bilen så jag slängde på dom ngt tidigt kanske men det var ingen kö för att byta  


Tvättade 4 par vinter och vårskor som jag åkte och impregnerade på XXL. Nu är man redo för vårpromenader med lättare skor på fötterna.


 


Dagligen letar jag efter små vårtecken i trädgården   men det går segt i år. Inne i växthuset har fikon och persikoträdet börjat ta sig och det ser ut att bli mkt blommor   


   


Upptäckte att en kaktusliknande växt slagit ut i blom inne i boden där den står på vinterkollo. Häftigt och vad glad man blir över en så oväntat gåva   


 



I rabatten kommer tulpaner och julrosen och magnolian ser ut att vakna till. Men dammen är så frusen så den kan man åka skridskor på.


         


Old lady älskar våra promenader på golfbanorna. Där kör hon spontana uppletanden av golfbollar utanför banan. På två dagar har hon plockat hela den där hinken och lite till. Kan inget om golf men det verkar svårt att få bollen att stanna på där man vill...till Guccis förtjusning  


 


 Nu drar tävlingssäsongen igång igen och jag blev direkt bortlottad    Kankse lika bra det för spåra kan hon inte just nu. Prövade idag igen för att se om det gick bättre när det var helt snöfritt med ett kort spår men fasiken vilken tråkig uppvisning. Om det går för fort med B så är det tvärt om med L   Man skulle kunna lösa ett korsord bak i linan när hon lufsar fram. Snart är det DM och jag är tittelförsvarare men den pokalen får jag lämna över i år. Satsar på att sno tillbaka den med Bella i framtiden  



Vi blev varje fall årets Spår och bruksekipage på Tyresö bk 2017 så en hel del bra har vi gjort ihop    


   


Jag har tidigare berättat att Bella är en ylare. Hon älskar att yla, lite tyst och mjukt som en liten vargvalp och det låter så gulligt   Hon har olika ylningar för olika situationer som förväntan,glädje,hunger,vill komma ut och när jag tar ut L ur bilen men hon får vara kvar. Då kan hon dra igång hela parkeringen på en tävling så det låter som en vargflock  

Här vill hon komma ut men jag är så fräck och tar ut L först  



 

 Idag åkte vi ut i spårskogen och istället för smörgås köpte jag en ( vad biträdet sa) nybakad bulle på vägen   Fan den va så hård så det gick inte ens att köra ner den i kaffe koppen    Flera dagar gammal så humöret sjönk. Tänkte ge den till Gucci men jag gillar inte att bli lurad. Han räknar nog med att folk inte orkar komma tillbaka och klaga, men se det gjorde jag och när han åter igen ljög om att det var nybakad dunkade jag den i disken så det small    Då gav han med sig och rodna. Om jag väl köper en bulle och är onyttig ska den vara färsk annars kan jag hoppa över och vara nyttig.


   



Bella spårade så bra idag så jag blev lite tårögd. Klarade sina 3 återgångar, struntade i rådjuren som ni ser på filmen och markerade alla sina pinnar. 2 rådjur sprang runt dammen när jag kom så jag passerade deras spår 2 gånger med flit för att kunna se vad hon gör.

Första passeringen höjer hon huvudet och tappar lite fokus men hon glömmer inte vad hon håller på med och andra gången en liten koll. Tror hon behöver ett år till att mogna och landa lite. Hon är fortfarande lite för het och kan i sin iver glömma bort spåret. Har låtit henne göra det och lärt henne att hitta tillbaka men det kommer nog bli ngr tävlingar då vi är vilse i skogen   Därför vill jag inte ha högt tempo på mina hundar och jobbar ner det. Vill ha fokus och lugn. I längden tror jag det ger mindre bakspår, tappade spår och pinnar. Nej, vi hamnar inte i eliten när hon är två år men jag hoppas hon håller högre kavitet  när vi väl är där så vi skyndar långsamt.



 


När jag spårade med Benny förra veckan kom två lösa hundar farandes men hon brydde sig inte om det heller utan spårade på med full pott, hur lycklig blir man inte av det ?

Har ju inte så många att spåra med så den var andra gången hon gick andras spår.



   

Hon är så rolig att jobba med så man har aldrig lust att sluta. Positiv och lycklig i allt vi tar oss för   Tränade på att lägga ner henne en stund och fotade ett isblock, lite väl gasad iväg men hon höll sitt spår . En underbar liten lyckopiller min Bella  


       


Nu ska jag kurera mig. Halsen känns som ett sugrör och jag har ont i hela kroppen. Satt på ett fik igår med kompisar då en kille kommer in och slår sig ner. Tar en minut sedan börjar han gnälla över hur sjuk han är och hela familjen ligger hemma i influensa. Alla blev sura och frågade varför han kom ner och smittar oss   men han tyckte det var tråkigt hemma i sängen. Han hosta och nös så jag drog fort som satan   men tydligen inte fort nog   Egoistiskt av honom. Själv fick jag avboka kvällens trevliga middag och har legat i sängen halva eftermiddagen. Hopas det vänder. Har hält i mig alla huskurer jag kan komma på  



                                                  

   Kram/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards