Alla inlägg den 4 april 2018

Av manhofs - 4 april 2018 17:40

 Så är redan påsken 2018 över och fjädrarna åter nerpackade i sina kartonger och upp burna på vinden.

 

 Vädret har verkligen varit helt otroligt och varje dag har vi kunnat sitta i uterummet och ätit middag, fikat osv   

 I onsdags gick jag och Pia på en vinprovning men denna gång tyckte jag somaliern var riktigt dålig. Läste från ett papper och berättade inte mer än vad jag redan läst mig till om druvan Pinot noir som var kvällens ämne. På 30 minuter drog hon igenom 5 viner sedan var det typ klart och vi kunde sitta och snutta själva. Dock så hade jag jätte trevligt med Pia som jag gick i samma klass med i gymnasiet och eftersom hon pratade så lite om druvan kunde jag och Pia gagga desto mer  


     


Älskar att vandra runt i gamla stan och var ute i god tid för en härlig promenad i solen och minnas svunna tider  


   


Torsdagen bjöd på god påskfrukost med Benny på nyrenoverat Rosenhill, ny trevlig ägare med. Sedan bar det av ut till vackra Fintuna för uppletande och spår. Hade köpt med mig en påsk kyckling till uppletet men den ville dom alla tugga ihjäl  

 

         


 Andra gången som Bella går ett helt lägre spå som annan sph läggare lagt men det var inga problem   Så grymt nöjd med Bella och längtar efter att få sätta igång att tävla igen.


       


Som vanligt äter man för mycket och varje dag har det varit gäster här eller varit bortbjuden  

PÅskpyssel med tävling som traditionen bjude där mamma med nummer 2 vann  

       


I söndags jobbade jag mitt första pass på Tele 2 som bartender. Jätte roligt var det men man har tappat lite av tempot   


 


Inne gror mina nya frön men ute ät det kallt. Tog en skogspromenad idag men det var ju tjockt med både snö och is  

         


                                            Ny vecka nya mål, Take care/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards