Direktlänk till inlägg 27 mars 2018

Bella 2 år.

Av manhofs - 27 mars 2018 20:40

 

     


Idag fyller min lilla ostbåge 2 år. Mentalt är hon som en 9 månaders unghund i huvudet och jag är glad att jag tagit det så lungt och ger henne tid att mogna. Till 3 års dagen hoppas jag hon har landat lite mer i skallen men det är aldrig tråkigt med en så glad och skämtsamt filur i huset   


             



Åkte tidigt ut i spårskogen för att träna spår och uppletande men fy så kallt det var   Födelsedagsbarnet skötte sig verkligen bra idag och går från klarhet till klarhet. Hon är spontan, nyfiken och impulsiv så det blir lätt lite fel som på tävling blir avdrag men med tålamod kommer det slipas ner och jag tror hon är en blivande liten stjärna   Överlag har hon för mkt fart under tassarna och det kostar när pinnar bli kvar och man ska kuta två varv innan man plockar föremål   Har aldrig haft en så gasad hund och vet inte riktigt hur jag ska jobba?

Istället för att korrigera kör jag på tålamod och belönar bara rätt och idag började hon förstå återgångar riktigt bra  


   


Var man i norrläge var det vinter och på söderläge vår   


 



Helgens frukostar intogs framför tv:n och F 1 premiären. Äntligen är cirkusen igång igen och det blev ju inte tråkigare när Hamilton blev snuvad på segern  


     

 


Tog härliga långturer med stavarna men ludden blev så skitiga så i söndags var det dags för Påskbadet. Bara Tyskan som gillar att bli badad men nu doftar alla så gott och är fluffiga och skiner  


               


I lördags planterade jag om alla mina små chiliplantor och sådde lite av dom nya fröna, favoriter från förra året   Utanför växthuset snöade det  


Gjorde även lite påskplanteringar till familjens besök i söndags  

Idag var det så varmt i växthuset så jag monterade in två av kolsyrepatronerna som öppnar luckorna automatiskt när det blir varmt och stänger när det blir kallt.


     


Kissarna myser på filten jag la ut åt dom på ljugarbänken    Den står lite skyddad under tak och har sol hela dagen. Kollade upp Zorros papper och upptäckte att hon är 21 år och fyller 22 i augusti  Få se om det blir ngn 22 års fest för kissen då hon har varit lite risig men vi tar en dag i sänder och är glada över att hon åter är så pigg  


http://www.compass-group.se/Varumarken/Levy/



Idag skriv jag på papper och kommer börja jobba på Tele 2 arena    Det kommer bli jätte roligt att få jobba i ett så stort företag och äntligen få kollegor igen   



                          Nu önskar jag mina läsare en Glad och God Påsk   



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards