Direktlänk till inlägg 18 mars 2018

Le grande finale.

Av manhofs - 18 mars 2018 19:42

 Skidsäsongen närmar sig sitt slut och nu hoppas jag våren gör sin entré. Men först en sista helg med vinterns nöjen  

Väderprognosen såg lovande ut så hela helgen viktes åt utomhusaktiviteter. Började på fredagen med ett långt härligt pass med stavar men en iskall vind från Sibirien bet i ansiktet  


   

 På lördagen strålande solen så lilla Zorro lapade sol framför dörren hela dagen    Vi andra packade en picknick och så gav vi oss av vid halv 11 för att komma hem halv 4.


Först lite hopp och lek för att värma upp   



   

     


Började med 10 km stavgång och på vår väg tog jag en avstickare och hittade då ett nytt mysigt ställe vid havet  

Gucci kände så pigg och framåt så vi kunde hålla bra tempo  



   

Körde vidare till mitt skidspår för att åka 9 km med ludden. Old lady fick vila i bilen men hon gnällde missnöjt i bilen  


   


Hämtade Gucci och picknicken ur bilen så tog vi oss en tur men det var svårt att få Gucci att gå lugnt. Sin gamla vana trogen vill hon dra upp tempot och rusa   men det får hon inte göra längre  


 


Kom till Camp Manhof och byggde upp en liten mysig rastplast i lä för den kyliga vinden som tilltagit i styrka.


           


Tröttheten och värmen sköljde över mig så vi alla tog oss en liten siesta i solen  

Bella stretar emot John Blund men till slut fick hon ge sig   


       



Åker alltid förbi en porlande bäck som jag nu ville klättra ner och undersöka men först ville jag se hur pass pigg Gucci va efter en sådan lång dag  

Skulle hon va sliten så skulle vi vända om hem, men min lilla kämpe går på Top fuel  



 

 


Jätte brant ner och fullt med is som jag var osäker skulle bära så jag sa till hundarna att vänta. Men Gucci lämnar inte min sida så innan jag hinner blinka står hon där och mycket riktigt höll hon på att gå igenom  


   


Skäller på henne och motar upp henne till kanten igen men när jag vänder mig om och filmar kliver hon ner igen, lite gömd bakom vassen denna gång  


 



 


Lättare att ta sig ner än upp när man bara har 2 ben  


   



Efter 4 timmar ute var det dags att vända om och åka hem   




Vilken otroligt underbara dag vi fick uppleva jag och tres amigos    Vintern när den visar sig från sin bästa sida. Mycket att vara tacksam för som att Gucci än är med oss i så bra form   På söndag ska vi ut på ny tur och är G lika pigg får hon följa med annars får hon vara hos Mamma.


 


 

                                                  
          Mot nya mål/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards