Direktlänk till inlägg 15 mars 2018

Våren får vänta.

Av manhofs - 15 mars 2018 21:26

 I måndags var det dags att efter snart 18 år ihop ta farväl av min lilla kisse Zorro som även är mor till Tiger   Hon har tappat synen och med det aptiten så jag har fått tvinga i henne mat och vatten men hon har bara legat hopkurad i en korg som en liten boll. Men glädjande nog piggnade hon på sig efter en vecka och började åter igen äta glupskt och traska runt. Hon hittar konstigt nog bra utomhus men rör sig bara kring huset som hon gjort det sista året. Nu är blicken åter pigg och hon har petat ner Tiger från hans favorit stol i uterummet  


 

 Så nu har lilla Zorro förbrukat alla sina 8 liv och är inne på sitt sista nionde liv. Jag gläds över att se henne sno runt mina fötter och hoppas hon kan få en sista sommar på gården  



 

 Sålde en bil åt syster på blocket med en fin förtjänst på 18 000 kr istället för att lämna den på bilfirma   Tycker det är synd att den privata marknaden börja försvinna och istället lämnar all in sina bilar i inbyte med förlust.

Själv vill jag köpa en begagnad Volvo V70 men alla står på bilfirma till överpris  


 

Jag tycker det är rolig att sälja på blocket men det finns en hel del tomtar där ute. Sålde även en skidbox på 2 timmar igår. La ut annonsen, blev ner ringd   och så kunde jag radera den igen efter att det blev upphämtad. Kanske borde börja öppna upp företag och sälja saker på blocket åt folk med % som företag   Tänk vad mkt av värde folk har som bara ligger hemma och skrotar till ingen nytta men man orkar inte sälja.


 


Vädret är som det är och ena stunden öser regnet ner så alla snö föll från taket, för att vända och bli snöoväder   Som tur var drog jag på mig regnkläder och gick ut och skottade av alla tak och vägar för mkt riktigt det frös sedan på och blev is. Hade blivit tungt på taken.

Bella som aldrig har varit intresserad av vad jag har för mig har nu helt vänt efter sitt sista löp och är den som hänger mig i hasorna och kollar in allt jag gör  


         


När nu vädret var så dåligt bestämde jag mig för att göra i ordning på kontoret och dra om lite kablar mm. Skulle bara köpa en ny kabel i centrum men så slank jag in i en möbel affär.

 

Det är nämligen så att när jag flyttade in ställde jag i hasten bara ett bord i hallen. Meningen var att jag skulle köpa en byrå att ha där men jag har letat efter en speciell modell. Vill inte ha ngn vanlig brun eller vit utan en lite roligare variant. Nu är måtte lite ovanliga så alla dom hundratals byråerna jag kollat på i typ Stockholms alla affärer och en hel del utomlands har varit för höga, korta, långa eller tunna. Egentligen behöver jag ingen byrå för bredvid har jag en stor skjutdörrs garderob med gott om utrymme.

Döm om min förvåning när jag kollade mina noteringar och såg att denna byrå skulle passa, inte perfekt men äntligen skulle jag bli av med bordet och så kan jag leta vidare i lugn och ro   


   

Hasslade med ägaren och fick byrån och en jätte stor fin utomhus lyckta för bara 1000 kr  

Skurade ut byrån och böt knoppar i övre lådan. I sommar ska jag nog måla lite på den och så ska jag hitta lite roligare handtag.

  

 


Efter regn kommer snö. Glatt for vi iväg och la ett nytt spår    Verkar vara det ända jag gjort denna vinter, lägger nytt spår. Men nu ska jag njuta hela helgen med långa skidturer med picknick  

Det var isbana, nästan barmark eller djupnsö. Konstigt att det kan vara så varierande på en så kort bana,3,5 km  

     


 


Har dragits med trötthet och kraftig huvudverk sedan jag kom hem och sökte läkare i måndags. Fick direkt hjälp och jag varit på undersökningar, lämnat blodprover och idag hamnade jag på vackra Sophiahemmet. Tillhör Vendelsö vårdcentral och måste berömma dom. Väldigt trevliga och snabba   och jag känner inte alls igen alla kritik folk riktar mot vården.

Nya undersökningar och så skar dom bort en leverfläck i huvudet som blödigt i 3 månader. Nu ska den med på analys och när jag får svar på blodproven får vi se hur vi går vidare

Känns såklart oroligt och livet hamnar lite som på paus  


 


När jag nu åkt buss in till stan tänkte vi äta lunch på Zum och se hur deras ombyggnad blev men det var stängt. Möttes av uppgrävd Skeppsbro och säckar med skräp från ngn i huset. Kände bara stor lättnad över att slippa allt detta elände  

     

Känns som att komma hem att vandra runt i gamla stan och saknade föll verkligen över mig. Roligt att kika in och hälsa på andra företagsägare och höra hur det går för dom.

Åt en supergod lunch på Agaton och var mer än nöjd och personalen var verkligen trevlig  


 


Väl hemma igen blev jag så sugen på att börja påskpynta och vårstäda så jag bar ner min kartong med påskpynt och plockade fram vår gardinerna    Nästa veka ska jag sätta fart.

 

Tog sekatören och klippte till två stora påskris som jag satte inne i huset för upptining. Kommer nog inte bli ngr vackra krukor utomhus i år med ris för allt är fruset och det krävs ganska många dagar för att dom ska tina upp   Men vädret är som det är och inget att gnälla över utan bara göra det bästa av läget  och njta av gamla bilder.

 

 

 


                                                  


   Trevlig helg kära läsare/ Susan

                                                  


                        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards