Alla inlägg den 11 mars 2018

Av manhofs - 11 mars 2018 19:54

När vinden vänder och blåser en i ansiktet får man trampa på jäkligt hårt för att ta sig upp för backen  

Efter en underbar semester var jag laddad för att sätta igång med allt som väntade men hälsan satte stop. Drabbades av kraftig huvudvärk redan första dagen hemma och som nu 11 dagar senar inte har släppt. Somnar och vaknar med smärtsam huvudvärk   Sov dessutom otroligt mkt och alla tabletter har slagit ut min mage så nu har jag svårt att äta.

Det första jag ska göra imorgon är att boka tid hos läkaren för lite blodprov mm.

Minsta syssla får skallen att dunka och jag har även spytt ett par gånger då det känts som skallen ska explodera.


 


Som om det inte är illa nog med att man själv mår skit har min lilla Zorros hälsa försämrats så pass att jag i fredags lyfte luren och bokade tid för avlivning   I snart 18 år har vi kamperat ihop och snällare kisse finns inte att finna   så det var ett smärtsamt och tårfyllt samtal. Synen har plötsligt blivit sämre men hon klarar sig faktiskt bra ute trotts det. Skulle jag inte veta att hon ser dåligt skulle jag inte märka ngt. Men hon tappade även aptiten och kurrade bara ihop sig och sov hela dagarna. Har hållit på och matat med jättegod mat och tvingat in vatten med en spruta men så kan man ju inte ha det. Men se efter att jag bokat tid vände det och helt plötsligt på kvällen tiggde hon mat för första gången på länge och slukade hela sin portion   Idag när jag hade åkt skidor mötte hon mig med hög svans och hälsade glatt på flocken och hon har ätit 3 gånger stora portioner. Få se hur hon mår i morgon men är hon så här pigg ska jag ringa och avboka avlivning. Vill absolut inte att mina djur ska lida bara för jag själviskt ska må bra men en andra chans är alla värda  


     


Som om det inte räckte med tårar över mig och Zorro blev Gucci riktigt magsjuk  Hon började bajsa blod och jag trodde det var dags för henne med att få somna in   Hon är så pass gammal nu så det kunde vara levern som lagt av och ngn undersökning och utredning över det kommer det inte bli. Hon har bara fått vila och gå på specialkost och i fredags vände det och för första gången kunde jag plocka upp hårda bajskorvar på promenaden. Blev ju tårögd av den synen och så gick jag hem med ett lyckligt flin hårt kramade min bajspåse som om det var guld    Hade lust att visa varenda granne jag mötte min bajspåse och berätta att det var hårda korvar   


       

   


 


Vädret har ju inte heller varit ngn höjdare och eftersom det bara varit koppelpromenader för Gucci har vi hållit oss hemma. Tiger har hållit mig ovanligt mkt sällskap   och jag undrar om han känner av att jag mår dåligt   Vart jag än går spanar min lilla röd tott på mig och hänger mig i hasorna. Hundarna har respekt när han orädd kommer med hög svans och  vassa klor  


   



Lämnade in min V70 på service på Bila Haninge i torsdags morse kl.7 Tänkte att jag skulle muntra upp mig själv med att byta in min gamla bil mot en ny och sökte upp en trött ointresserad säljare   Som alla hundägare vet måste vi ha våra hundar i bur som dessutom har lämpliga mått till hundarnas storlek. Förr var ju Volvo en självklar hundbil men med nya modellen går det bort då buren blir för låg och trång när bakrutan lutar in som den gör nu. Sökte upp försäljaren igen och frågade om han kunde rekommendera en annan modell som passar en hundägare men han rekommenderade en mindre bur som skulle passa V90.

Informerade honom om att lagen inte tillåter mindre bur men då ansåg inte han att dom hade ngn modell som passade och fortsatte slött läsa i sina papper. Haha vilken säljare, en riktig stjärna men jag sparade pengar  


 

I morse packade jag bilen med saker till stavgång och skidåkning och   precis när jag skulle åka fick jag en trevlig förfrågan om jag ville valla? Satan vad glad jag blev och alla veckans motgångar försvann   La även ner vall staven och varma jackan och så drog vi mot Ekeby. Idag tränade vi delning vilket är väldigt många moment att tänka på. Nu studerade jag noga hur Monika gör   och lärde mig ngr knep. Bella bus vill komma in för tätt inpå fåren så fåren rinner iväg och jag går för nära fåren, när jag väl får till en lucka skriker jag hit som om jag är skitnödig ”hiiit” med panik i rösten   och B som tycker delning är det roligaste som finna skuttar som en fölunge in bland fåren. Nu såg jag till att hålla större avstånd till fåren och tryckte ut B med ett "gå bort", precis när B springer in i luckan la jag på ett STANN som betyder sakta och då gick det mkt bättre      Ser så lätt ut när M och hennes egenuppfödda Split delar men det ligger mkt jobb bakom.


   



 


Nöjda och glada gav vi oss ut till Berga för ett härligt pass stavgång. Orkar inte hålla samma tempo som förut och svetten forsar när jag anstränger mig   men skönt att komma ut. Gucci var riktigt pigg och höll bättre tempo än morsan  


 


Avslutade dagen med ett varv på skidor och det märktes att Lizzie var över taggad. Fy vad hon drog ´, lite läskigt då det var svårt att hålla spåret som var isigt och att ramla på skaren hade jag ingen lust med, känns som att ramla på asfalt. Men det var lätt kört och vi kunde hålla bra tempo utan att jag ansträngde mig för mkt. Tassar höll bra så imorgon kör vi kanske två varv. 



 


Få se om vinden vänder denna vecka?

Bara Zorro mår bättre och läkaren få ta blodprover på mig och kolla upp huvudet blir jag lite lugnare. Måste få tillbaka orken för så här slö och trött vill jag inte vara   



                                                           Stay safe/ Susan 


Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards