Direktlänk till inlägg 17 november 2017

Bocken Bruse.

Av manhofs - 17 november 2017 22:00

Dagarna blir kortare och kortare så förra veckan klättrade jag upp på vinden och bar ner alla ljuskedjor. Man får kompensera för mörkret och montera upp så många så det blir ljust och mysigt hemma på gården   


Dammade av min julbock som såg bedrövlig ut. Konstaterade att jag behövde granris så fram med stegen så kapade jag av två grantoppar på en 15 meter var. Går åt en hel del ris för att binda en bock i min storlek, jag gör ju inget halvdant   


       


Smärtsamt arbete då jag inte kan ha handskar när jag binder riset   men det är det värt. Lilla rödtotten ska vara med och kolla på allt jag gör   


   


 


 


Har lite beslutsångest om var det ska stå   så bocken byter plats lite då och då men grann blev han allt  


   


Topparna som blev över gjorde jag julgran av och så fick grannen en i julklapp    Smart för han var snabbare än mig med att få i sin ljuskedja och nu kan jag njuta av både min och hans i mörkret  


     


Tja när gumman väl var i farten gick det inte att hejda henne så allt åkte upp och fram som ska stå ute    Kom ihåg förra årets tidiga snöfall så det känns skönt att vara i fas och bara kunna njuta av ljuset, snö eller regn kan kvitta nu  


         


Tvättade fönsterna så i veckan kommer julgardinerna upp och adventsstakarna. Tiger och Gucci är alltid i närheten  

     


Efter en 6 veckors uppehåll från all träning körde jag igång med vallningen igen. Tycker hon gick bättre än innan och båda passen blev magiska och under resan hem satt jag med ett brett flin på läpparna   Ena flocken bestod av baggar som ville stångas men B sänker huvudet, kryper ihop som en pumpa och spänner en bestämd blick i killarna så dom snällt flyttande sig. Blir så paff över att min lilla mesiga ostbåge kan bli så bestämd  


         


Spårade i höstsolen gjorde vi med. Mötte upp Bosse och Gittan ute i Fintuna. Bella, Lizzie och Jenka fick ett spår och under tiden det la till sig åkte vi ner till Rosenhill och värmen i stugan för en go fika. Alla 3 hundanra fick fullt och vi var så glada. Det där med att vila sig i form stämmer nog   


     

 


Älskar mitt uterum och trotts att det är kalla dagar så går det att sitta ute och äta lunch i november    

Tiger sover inne nu på nätterna men Zorro med sin tjocka päls vill inte komma in. Gucci fyller 16,6 år och är jätte pigg   


           

 


 

                                          

                                                  

          Trevlig helg/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards