Alla inlägg den 2 oktober 2017

Av manhofs - 2 oktober 2017 07:00

Hade egentligen tänkt att ägna kvällens blogg åt äpplen   men det får vänta då en betydligt viktigare sak ägt rum, nämligen DM i spår.


11 stycken pigga dök upp vid Tyresö kyrka för lottning kl.07.45 men solen hade inte bestämt sig för om den ville vara med. Bra information och så lottning då jag drog numer 4. Spåren går ute längst Vissvass som är ett VÄLDIGT populärt plocka svamp område   och vid min parkering stod det redan 5 bilar kl.8.30 Kan ju erkänna nu när hon klarat av det att jag tränat att spåra på svampplockarområden ute på Gålö för att inte behöva bryta just för det, och det var jag glad för idag  


   


Blev en morgonpromenad upp till spåret sedan släppte jag på. Nu fick vi ett av årets finaste upptag där hon verkligen tänkte    Lugnt ut som hon brukar med nosen i backen, valde vänster en 4 meter sedan efter analys vände hon så fint och tuffade iväg. Å vad mattes hjärta bultade lyckligt  


   


Ett roligt spår som krävde pigga ben av matte med    Gick upp och ner och över varierande underlag. Fram till pinne nr 4 spårade hon som på räls men så stannade hon och slog uppe på en bergsskreva. Kom upp dit och såg att folk suttit och rensat svamp nyligen. Känns ju som lång tid när dom irrar och slår men så var vi på igen och hon kom med ngt konstigt hängande i munnen i motljus    Lättad insåg jag att det var en tappad snitsel och vi var på rätt väg. Dessutom gick hon igång på en snitsel och spårade ännu ihärdigare, eller så blev hon helt enkelt likt mig lättad över att hon inte var vilse   

Plockar glatt pinne nummer 5 för att strax efter höra röster som hon spårar mot. Trodde hon gick på fel spår men det är ju bar att hänga i. Kommer fram till ett pratglatt par som ville hälsa men L blev tjurig. Trodde nog dom skulle sno hennes pinnar men vi fick irra jätte länge kändes det som   innan hon kom med en keps. Trodde det var svampplockarnas keps men strax efter kom hon med pinne 6. Fasiken vad glad jag blev    Sedan blev den slingrig tur till slutet för jag tror svampnissarna tagit vår väg upp som ledde till parkeringen.

Å vad jag är impad över min lilla krigar Lizzie, så full av sisu. Ni som inte följt oss så länge kan ju tro att det alltid gått så här bra men faktum är att jag höll på att sluta spåra med henne.

Bästa spårläggaren Hasse med Lizzie   Av 11 startande bröt bara en i spåret, en efter uppletandet.


     


Helt ärligt och utan att såra ngn annan tävlande så hade jag hoppats att klubbkompisen Malin skulle vinna med fina poäng så att vi åter igen kan få uppleva ett SM ihop   och när jag gjorde pallen så fin tänkte jag att hon skulle stå där med DM bucklan    Men när möjligheten till SM poäng försvann för Malin med två pinnar bort växte hornen ut i pannan och Lizzie och jag körde taktiksnack  Tog en skön promenad med hårbollarna och njöt. Bella som är i löp pasade bästa föräldrarna   


 

    

  

Tror inte Lizzie lyssnade på mitt taktiksnack   för i uppletande ville hon bara ut i djupet vilket gav 3 föremål och 7/7,5


Annars var jag jättenöjd. Hon löd alla mina kommandon men hon jobbade inte grunt och då blev ett föremål kvar. Gick upp och kikade på alla andra   och då visade det sig att dom flesta hade problem med det och tog det sent efter att ha gått över det ett par gånger. Nu rasade vi ner i poänglistan, vojne vojne Lizzie  

Malin hade 9/9 och flåsade oss i hasorna.


           


God lasagne till lunch som Carin lagat   sedan drog plattsliggning med skott igång då en hund satte sig upp. Har inte tävlat på 4 veckor och det är inte optimalt med Lizzie. Borde ha kört en lydndstävling för att hålla igång henne och det visade sig på foten. Fick en dålig känsla och trodde det skulle skita sig helt men hon jobbade upp sig riktigt fint och det kändes otroligt bra   

Lugnt harmoniskt och glatt utan att hon stressade upp sig, ett av dom bästa programmen hon gjort på ett tag och båda domarna ville skaka min hand    

Vem skulle vinna ?


 


         


Det var jättetajt ända in i det sista och riktigt spännande    Blev jätteglad när vi vann   

Det är lite roligt för jag pall tränar faktiskt mina hundar redan från när dom är valpar. Jag brukar säg att jag ger dom en rätt målbild   

 Nu ville Lizzie rusa upp på pallen varje gång Marie läste upp ett resultat och alla applåderade   Blev så stolt över att ha försvarat vår DM titel   och att poängen inte blev så höga gör inte mig ngt.

Malin kom på andra plats med cert endast 10 poäng bakom och Ullis 3: a på sin första elit spår tävling med hela 555poäng, dom kommer bli farliga till nästa år   

Tänk att Tyresö BK har dom 3 bästa spårekipagen i 08 land  

Tycker det var en synnerligen lyckad tävling med få som bröt, solen som sken och väldigt jämt mellan alla tävlande   

Tack alla inblandade från stort till smått som bidragit till denna tävling och tack till distriktet för dom fina priserna   


     


För mig är det viktigt att fira och njuta av både stora som små framgångar i livet. Många skulle nog inte fira 568 poäng men jag glömmer aldrig hur motigt det varit och gläder mig över varje vinst   

Hårbollarna fick ben och matte cava och så slappade vi framför Tv:n med F1 och mina priser bredvid mig. Nu var ju det ett jättedåligt race med helt fel kille i topp men man får väl ära den som äras bör, om än motvilligt   


     


Det var årets sista spår tävling. Nu ser jag fram emot lite andra äventyr men först ska jag berätta om mina äpplen när vi hörs nästa gång   


Ett stort och varmt tack för alla gulliga sms och fb inlägg    Hoppas verkligen jag svarat på alla. Kram på er och en liten puss på kinden   


 



                                                  
Ciao/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards