Direktlänk till inlägg 22 augusti 2017

Full fart.

Av manhofs - 22 augusti 2017 21:38

Trodde nog att livet som arbetsfri skulle innebära lite vila och lugn och ro   men tvärt om. Fortsätter det i detta tempo kommer jag aldrig mer ha tid att jobba   


Så fort ena projektet är klart hugger jag i med nästa och nu är grindarna åter som i sina forna glansdagar   

Först tvätta med alg och mögletvätt, sedan skrapa bort alla rostfläckar för att sedan fylla i med rostskydd   


   


Flocken hänger med och vakar över mitt jobb. Trots en stor tomt och 3 bollar på gräsmattan kan dom inte roa sig själva utan ligger och glor på mig.


         


När allt det svarta var klar väntade guld. Mitt x Perre jorde grindarna efter en bild på min schäfer Dixie. Jag ville få in hästar och båt med vilket han lyckades över förväntan med. Allt är gjort från sopor på återvinningen och båten satt i en lampa dom skar ut båten på. Inte riktigt likt min båt   men jag gillar den   


       


Har tränat en hel del och känner mig redo och klar inför SM. Ska bli så roligt att träffa alla tävlande runt om från Sverige, bo på hotell och äta gott i 3 dagar. Tar det med ro och känner mig stolt hur det än går. Min lilla sockerbit är inte helt okomplicerad och att vi skulle komma så här långt och faktiskt ligga som nr 9 i Sverige är mer än vad jag vågat drömma om   


 


Trädgården är en krävande vän som ger mycket tillbaka och dagligen kan jag fortfarande skörda smultron, blåbär och jordgubbar.


   


Min pumpaodling slår rekord och hinkar med pumpor kan jag skörda. Borde ordna en höstmarknad och sälja av lite   Glädjer mig över alla olika sorter   


           


Min trumpetbuske är så praktfull och har nu blommat sedan i april, fantastiskt   Afrikas drottning börjar blomma klart   


     


Dagsa att sätta igång med höstsysslor så lien åkte fram. Bästa hjälpen när det ska slås   


   


   


Satt utanför min dörr då kissen Tiger nyfiket kikade på en buske. Trodde han skulle jaga  då även jag hörde en knastrande ljud. Såg till min förvånaing att min lilla björk var nästan helt kal. Den var översämman av tusentalts larvet som på två dagar ödelade den total    Riktigt vidrigt.


       


Det visade sig var en ovanlig och giftig gäst    https://www.skogsstyrelsen.se/bruka-skog/skogsskador/insekter/blasvart-bjorkstekel/




                                                  
  Hej då/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards