Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av manhofs - 15 augusti 2017 19:54

Förra helgen var ju en riktigt flopp då Lizzie petade finger åt mig i uppletandet    och valde att köra sitt egna race. Jag valde att bryta då jag inte lyckades komma åt henne vilket en del tyckte var konstigt   

Det konstiga tycker jag är att folk som såg hennes betende tycker att jag borde ha fortsatt med sikte på det fina prisbordet. För mig var det helt uteslutet att fortsätta med en attityd som hon hade då. Vad hade hänt om hon var likadan på lydnadsplanen ? Nej, betydligt bättre att bryta och åka hem och träna anser jag.

Apropå att bryta, vet ngn varför det inte står " bryter " på mig från min tävling i Tranås utan betygen från sph/upptag ?

I så fall hade dom ju kunnat lagt till betygen från uppletandet med. Jag meddelade tävlingsledaren att jag bryter så det var inte direkt så att jag blev arg och hoppade in i bilen och drog  


   


Blev inringd som reserv på lördag kväll och bestämde mig för att åka iväg utan fb uppdateringar denna gång, smyga iväg lite i det dolda   Visade sig vara ganska tråkigt med facit på handen men nu har jag provat   


Lottade som sista person och drog nr 1 som jag högt deklarerade att denna placering skulle jag kämpa för att hålla hela dagen  

 

 


Blött och småregn så stövlar och regnjacka åkte på sedan var det dags. Lungt ut med betyg 10/10 sedan fick hon jobba för sitt spår. Var faktiskt helt övertygad om att det varit ett högre sph i mitt sph dagen innan men det hade det inte. Slutet hade hon med svårt att få fram men på 27 minuter var alla pinnar med hem   


 


Körde igenom Lizzie i lydnaden sedan var det gott om tid för att promenera och träna med Bella bus. Oj vad hon utvecklas och från att höja är det nu dags att dämpa. Kommer nog bli riktigt bra om bara skotten fungerar  

     

Måste säga att dom var väldigt efektiva i Linköping. Flöt på extremt bra hela dagen    Lydnaden var inte hennes bästa med lite attityd här och där och 226,5 i snitt en ingen större fara, bara lite att putsa på. Träningskompisen Benny var där med sin uppfödare så jag hängde lite med dom   

Klubben hade  pinnar som man kunde sätta upp hundarna i så slapp dom vara i bilen så mkt.


       


Började dra ihop sig till uppletande men först tog jag och Lizzie en promenad själva då jag körde taktiksnack och meddelade att förra helgens uppvisning inte var önskvärt    


         


Uppenbarligen lyssnade hon och betyg 9,5/9,5   Där ser Ni, bättre att bryta och åka hem och träna för att åter komma igen, istället för att bara köra på   

Bjöd på lite hembakat innan ludden fick kuta av sig på åkern. Under tävlingsdagen håller jag dom isär och kör var och en för sig.Krutet ska läggas på träningen,inte lek.


       


   


Stolt och lycklig fick jag kliva upp på toppen som segrare    Jag höll i mit startnummer 1 hela dagen som utlovat  Vilken skön känsla inför SM. Nu blir det fortsatt träning fram till det smäller. Vila sig i form passar inte min sockerbit utan det får hon göra i oktober.


 


                            Motgångar driver mig framåt/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards