Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av manhofs - 3 augusti 2017 21:42

Nästa projekt som jag dragit mig lite för att högga tag i   är att olja in alla mina utomhusmöbler mm. Köper alltid Rustas träolja på 4 liters burkar och i år gick det åt 19 liter. Penslar på generöst och jobbar noga med träet så att det tränger in och med livslängden på alla mina saker gör jag ett bra jobb och oljan håller klass  


     


Köpte två bord/bänk hem till mig och ett ner till Tyresö bk. Det ner på klubben sköttes aldrig om och skrotades för många år sedan. Mitt X köpte med ett bord och det har han fått byta ut massor av plankor på men mina är i utmärkt skick utan en knakig planka   Det lönar sig med omvårdnad och kärlek ibland.


     


Floxen blommar nu och doftar underbart    Majsen kikar upp från krassen. Första sådden majs tog sig inte så jag får se om dessa hinner mogna   Det här bordet var det första jag köpte 1984 när jag flyttade hit ut. Den står i en nerklippt syrenberså och vad det kommer bli där vet jag inte. Under tiden får bordet stå kvar för kvälls solen värmer gott där.


       


Fy så jobbigt och tungt för ryggen att krypa runt   och det har verkligen varit en hemsk arbetsvecka. Självklart kan jag inte heller fokusera på en syssla   så mitt i prosessen hittar jag alltid på andra sysslor. Som att byta ut det fula hammocktaket och monter på ett nytt tjusig.


       


Jag som inte skulle till skroten ngt mer i sommar lyckades samla på både det ena och det andra    Mkt rönnbär i år. Sicke sa alltid att om det blev mkt rönnbär blir det en hård vinter   


           


Halloween pumpor på G. För att få pumpor krävs en hon och en hanblomma som Ni kan se   Lite roligt tycker jag att även blommor har en sådan könsprägel  


       


Fick äntligen klart det sista idag och nu är kroppen slut   Kom ju på att jag skulle klippa mina fruktträd med och lyckades hitta hela 4 äpplen och ngr plommon  Tja då va kärran full och en tur till skroten fick det bli innan regnet kom. Då ruttanar allt på släpet   


 


Nöjd ser jag hur oljan tränger undan regnet som glider av. Så allt jobb var det värt att lägga ner   


   


Plockade av 3 liter krusbär. Klipper av i båda ändor så dom blir fina, men det tar tid och krusbär är taggiga   

Men det blev så gott och i vinter kommer jag att gotta i mig från förådet och trädgårdens bevarade frukter  


       


Har tränat en del med blandade resultat i veckan. Inte prickat den bästa formen men lärt mig en hel del nyttigt att tänka på. Bella bus är så förändrad. Har fällt ur all päls och äter lite dåligt så hon är mager om bena men har blivit mkt piggare och rappare. Glöder faktiskt under tassarna i både spår och uppletande och jag måste börja bromsa   , trodde jag aldrig att jag skulle skriva   


   


Lizzie har ett sådant uppletande och lydnad just nu och jag är helt nöjd. Tillfälligheter som inte går att träna ifall det är missar. Spåren har inte gått så bra och det är ju inte lika roligt, liksom det jag ska tävla SM i   

Hittade en 20 lapp när jag tränade. Måste ha varit min egna peng jag tappat förar året, bara jag som tränar här men tack tack   


 


Gucci gillar såklart inte värmen och sover sig igenom dagarna och gillar våra stunder vid stranden varje morgon bäst. Men när jag körde uppletande med dom andra två grät hon så avundsjukt  så hon fick två skick och det tyckte hon va roligt. Inte illa för en 13 årig hund   


 

Nu hade jag värsta SM planen inbokad i helgen så regnar det förmodligen bort   Fasiken vad trist jag som laddat för detta. Men jag har gott om nya projekt att sätta tänderna i så tråkigt lär jag inte ha   


 



                                                  

          Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards