Alla inlägg den 21 juli 2017

Av manhofs - 21 juli 2017 22:15

Måste sluta att samla på alla de olika leksaker som bara ger jobb och kostnader men drömmen om ett lusthus har funnits i så många och när jag ritade mitt nya hus   planerade jag in för ett lusthus precis där det står idag.


 


Hittade av en slump ett lusthus på blocket som jag tittat på under många turer på Finlandsfärjan   då den stod vid inloppet till Stockholm ute på Lidingö.


 


Vi fick montera ner den i bitar på 8 och frakta hem för att sedan bygga upp allt nere på gården.


 


När dom sedan levererade mitt hus och kranbilen stod på tomten fick dom lyfta upp den till den nygjorda grunden.


   


En bro över byggdes och fönstrena slipade jag ner och målade om   


         


Sedan gjöt jag en liten gång mellan bron och entren men den skrattade alla hantverkare åt   Allt skulle spricka efter första vintern   


   


Idag 5 år senare finns det inte en spricka i min gång så skratta först som skrattar sist   


   


Nåväl, nu skulle fönstrena putsas inför kommande champagne lunch  Erkänner att det tar emot att tvätta 96 stycken små fönster men i måndags var jag på G gick på pigga ben ut för att sätta fart. Möttes av en hemsk syn  Lusthuset har förvandlats till parningshus för flugor och ett hundratal flugor svärmade där inne och hade färgat allt gult och svart av avföring och piss. Höll på att börja gråta   Funderade på RUT eller en tändsticka innan jag högg in på det smutsiga jobbet att skura varenda pinal, fönster  och vägg rent.


         

 


Inga hundar har fått komma ut på ön då det är jätte brant och långt ner med stora stenar och stubbar under. Med 3 hundar ska dom alltid knuffas och tävlas så en gång ramlade Gucci ner och efter det är det stopp   


Typiskt mig så kan jag inte hålla mig till en arbetsuppgift  Sitter och fikar med en tröst bulle då jag inser att det vuxit upp för mkt träd. Så fram åker såg och så fylls en kärra med sly som hamnade på återvinningen. Lite roligt när folk tror att jag har tråkigt när jag är arbetslös   


       


Köpte algrent och skurade alla väggar ute med. Undrade  vart Bella var tills jag såg henne trycka i skuggan, väl medvetan om att där fick hon inte vara    


           


Kan nog inte kalla det för lusthus just nu, mer bekymmer och jobbhus   Fy vilken tung och smutsig vecka men nu är jag klar. Är jag på bättre humör imorgon ska jag nog äta frukost där. Beställd även en fluglampa som kom hem idag och den hänger nu där och ska förhindra flera rave fester för flugor i mitt hus  


 


Nu är allt klart och jag kunde konstatera att till nästa år måste det målas om igen. Höll bara i 6 år och jag som gjord ett så grundligt skrap och mål jobb   


 



                                                  
  Over and out/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards