Alla inlägg den 10 juli 2017

Av manhofs - 10 juli 2017 08:00

Blev inringd som reserv på fredagen till Hebys elit spår.Har haft ngr krassliga dagar men när väl samtalet kommer kan man ju inte tacka nej  


 


Vann ju här med Bella den 16 maj så Heby blev lite av en favorit klubb för mig   

Redan då planerade jag att komma hit igen till helgens tävlingar. Tränade en hel del den kvällen med just L för när hon väl varit på en plan går hon väldigt bra och det draget visade sig vara rätt.

Lottade nr 6   


   


   


Tiden bara flög iväg och så var det dags att sela på. Fick ett baksph och plockade då fram en reservplan. Tycker nämligen att L inte har orkat hela vägen till slutet om det går för fort. Nu händer det ju väldigt sällan att hon spårar för fort   tvärt om snarare   och det är jag nöjd med. Blir inte impad av att det går fort utan det viktiga är att få med sig alla 8 pinnar hem och och det då blir på 35 minuter bryr jag mig inte ett dugg om. Nu valde jag att elda på henne för att se om hon tog slut men satan vad hon taggade till. Gick på 20 minuter och på vissa ställen joggade jag med   . Men hon blev aldrig slarvig och varenda pinne var hon så rädd om. Nu har jag testat och vet att jag kan gasa på, men jag kommer gå tillbaka till vår lugna stil så man kan fb:a och filma lite   


   


Uppletande gick ute i skogen och som Ni kan se var det tallmark fullt med barr. Lizzie undrade vem som pratade i luren. En sådan manick har hon inte stött på tidigare  


 

 

Jag är noga med mina rutiner för sockerbitens skull och likväl som jag vill att hon gör det bästa är det viktigt för L att jag sköter mina göremål    I det ingår det att presentera rutan för henne så vi går alltid längst kanten ner. L gillar inte folk och speciellt inte män men genom denna metod släpper hon publiken och fokuserar ut.

Nu valde  TL att hänga på oss ner och väldigt nära så han störde mig när jag satte upp henne hela tiden, dessutom så hängde ena domaren med på min lilla promenad   

Fasiken nu gäller det att tänka Susan, hur ska jag bli av med dessa två närgånga män som L INTE gillar?

Fortsatte min lilla promenad och varje gång jag satte upp henne som jag alltid gör tog domaren fram sin pärm, då gick jag en bit till  

Tänket för mig själv att hade det varit på en dans hade jag varit överlycklig över ett så närgånget följe   


Nu frågade jag den urtrevliga TL om han inte kunde ge mig lite plats vilket han självklart gjorde = en kvar att lura bort så jag fortsatte min promenad ner till vänster kant...och domaren hängde på.

Då vände jag upp och då skrattade han och undrade vad jag höll på med och jag började asgarva  Ha ha första gången jag har lekt kurragömma i uppletande rutan   men det funkade och nu hade jag båda trevliga karlar på varsin en sida och kunde starta   Tyckte hon åter igen var ngt för gasad och rann iväg ut lite men det gjorde tydligen alla så det kan ha varit vinden. Däremot löd hon alla mina komandon och plockade in alla 4 föremålen på bra tid. Strumpan var blöt av slem så den ville hon inte riktigt bära och raggsockan var full av barr som stack henne i munnen så betyg 8,5-9 .


       


Stack direkt ner till klubben och fick minst en timme åt att träna båda ludden. Äta frukost och ta en härlig promenad.Dessutom så fick Bella äntligen stå på pallen hon missade på natt tävlingen sist  


Fick ett foder på prov för ett tag sedan som jag ska ge en timme innan tävling. Det ska ge mer energi och ork  Känner mig tveksam till om det skulle fungera och dessutom har jag varit rädd att magen säger upp sig när man väl ska in på plan. Eftersom jag nu provat nya saker hela dagen fick hon även sin nya kost och jäklar om det inte fungerade   Nu var det kvamligt och varmt inne på planen och dom jag såg innan varkade berörda så jag bestämde mig även för att prova nya saker för att dra upp henne lite och få henne förvånad.


Hur det gick med det lämnar jag osagt men jag tycker nog att fodret bidrog till en riktigt pigg sockerbit. TL var så trevlig så det var riktigt roligt att gå där inne och jag ville aldrig gå av. Eftersom jag visste att domaren inte ville skaka min hand när jag var klar   högg jag TL innna jag gick av och då fick jag istället världens varmaste kram   Vilken TL   



 

Tog ut ludden så dom fick leka lite på sommarängen innan prisutdelningen men jag var helt säker på att vi inte skulle vinna. Tippade på hon som kom på andra plats med en mkt trevlig schäfer. Vilken flott lydnad dom hade och det var första gången på länge jag hoppade till när en Tysk gick inne på plan. Satt ju långt bort men den lät tyst och missarna kom på avsluten snarare än framförandet. En riktigt trevlig hund jag vill se mer av  


   


BLev helt paff när jag vann och hörde inte ett jota mer än att jag fick gå fram och väja ett pris från borde. Kastade mig över bordet så när hon frågade om jag inte ville veta mina betyg svarade jag nej, jag vill välja pris     


     


Kollade inte mitt papper innan jag var i bilen och blev förvånad över dom höga poängen    Har inte vant mig med dom nya reglerna och poängen tydligen men för att haft en reservplan hela dagen från att få deltaga, tempo, foder och upplägg slutade det ju riktigt bra  


     


Fick reda på att Sven-Erik är präst och då slog det mig att detta är mitt första välsignade och heliga cert som jag ska ta extra väl hand om   


Kan väl inte avsluta utan att tala om var jag valde, jo en elekrisk filt   


 


I helgen ska jag till Flen och violcupen men jag är inte med i ngt lag. Får se hur jag startar med ludden. Vädret får avgöra. Hoppas vi ses.


                                                Hej då/ Susan   


Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards