Alla inlägg den 3 juli 2017

Av manhofs - 3 juli 2017 07:00

Dags för dag två och möts av en glad Bosse som åter igen sköter parkeringen   


 


Det utlovade regnet var utbytt mot sol och hetta    Läste att vårt lag Team Bruksbrudar ( dom böt till rätt namn på vårt lag) låg uppe i topp och undrade hur katten det hade gått till    Vi håller ju främst på med bruks vilket är väldigt annorlunda mot lydnaden och laget kom till lite av ett slump. Dom allra flesta var minst 3 st i sitt lag och så valde dom ut sina 3 bästa ekipage. Vi var ju bara två förare med 3 hundar.


 


Startade som nr 1 med B och gjorde en liten miss att ta upp henne tidigt inför banvandringen mm. Dagen innan reagerade hon väldigt mkt på högtalarna när speakern pratade och ville fly   Hon tog det så hårt så jag var orolig att hon inte ville komma upp på planen men sin vana trogen rinner det mesta av Bella och hon visade inte det minsta att det hade varit väldigt obehgaligt dagen innan   


B tappade lite i fokus idag men jag kämpade på och tog lite Dk mm. Bitvis kändes det otroligt men så missade hon ngn liten detalj som jag direkt korrigerade. Var väldigt nöjd över vårt jobb trots dom låga betygen och jag fick väldigt mkt beröm av domaren över mitt sätt att rädda betyg och stötta min hund och det värmde, det är så jag vill uppfattas   Tack Lena för bilderna  

                      

 

Hon fick sin LD startklass rosett jag glömde dagen före, sin första merit i stamtavlan  


 


Minglade runt och kollade på andra ekipage. Så otroligt mkt trevlig hundkompisar att brata med   


     


Sedan var det dags för Lizzie som kändes lite tagen av hettan men fokuserad och pigg. Det känns stabilt och säkert men lite av gårdagen tempo hade dunstat bort med solen. L skötte sig så himla bra men tyvärr klantade jag mig med metallen och kastade som en kratta med betyg 0    Kastade bort min vinst och blev åter igen 3:a. Tack för bilderna Ia    

         

Missade prisutdelningen då min lagkompis precis skulle tävla och jag ville heja fram henne. Även Lizzie fick sin LD rosett för klass 2 retroaktivt   


     

  

Bruksbruden skötte sig superbra och kom åter igen på en andra plats men ingen av oss höjde våra poäng från gårdagen så nu var det en jätte nervös lång väntan på om vi skulle klara att försvara våran ledning  

Kollade på klass 1 som blir nästa steg. Tycker det var ett stort kliv med ett väldigt långt program men det ska bli roligt att sätta fart med ny träning. Peggy kom på plats 2 i klass 1, grattis  


       


 


Kunde inte tro det var sant när Team Bruksbrudar fick kliva upp som segrare på pallen     Otroligt stort och roligt. Tur att jag bar solglasögon för tårana trängdes i vrån   


   


Bosse fick hjälpa oss med skottkärran ner till bilen   Jag tyckte det hade varit jobbigt att springa mellan olika ringar i två dagar men när man såg alla priser som skulle hem var det värt allt jobb  

Tack Ia och Glocken för en rolig och spännande helg, det här var superduperkul  


 


Vilken helg vi fick till jag och mina ludd    3 stycken 3:e pris, en tionde placering samt en SEGER   

Detta var tyvärr sista upplagan av Skärgårdscupen som nu läggs ner. Tack alla på Nynäshamns BK som i så många år slitit och donat för att alltid genomfört en så trevlig tävling   


     



                                                  
   Hej då/ Bruksbruden Susan  

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards