Alla inlägg den 26 juni 2017

Av manhofs - 26 juni 2017 22:55

Plötsligt har livets tunga uppförsbacke vänt och jag rullar nerför med skratt på läpparna och fladdrande hår. Det gäller att trampa på när det är tungt för väl över krönet lättar det betydligt.


I torsdags hade vi öppet för sista gången på Zumen och det blev en ganska lugn kväll eftersom midsommarafton var dagen efter. Men dom som dök upp betydde desto mer och både gäster och personal sedan många år tillbaka dök upp.

Det blev en festlig kväll med både skratt och tårar   och när solen började gå upp lämnade vi Zumen för en sista gång   


         

Sedan följde 3 dagar med fest, grillning, boule, krocket och alltför mkt gott i glasen som sköljdes ner till glada skratt    Firade min födelsedag i söndags utan varken trumpeter eller skumpa utan en ganska matt skara smaskade på tårtan medans vinden ven utanför uterummet och ömsom smattrade regnet mot glaset för att sedan torkas upp av solen   


               


Inte så lätt att leka lekar med en flock hårbollar som vill vara med    När vi skulle spela krocket hittade jag inte mina stålbågar så syrran kom på den geniala iden   att bygga en bana av gamla spårpinnar som jag har drösvis av. Tja hur tror Ni det gick   och det där med rullande bollar var ju med väldigt roligt att jaga   


             


Vart är kusen ?


 

Fick dessutom 2 väldigt trevliga besked på mailen som gjorde mig glad   

Först så meddelade Tyresö BK:s ordförande att dom kommer att stå för anmälningsavgiften och milersättning under SM. Det uppskattade jag väldigt mycket    Kommer såklart kämpa så gott vi kan och hoppas inte göra allt för många besvikna men vi har nu kvalat in flera gånger under året på fina poäng och bara det är en stor seger för mig. Oavsett domare och distrikt ligger vi ganska högt och det har alltid varit mitt mål. Inte jaga poäng hos ” snälla domare”.


Dessutom har mina ludds uppfödare Kennel Revalill`s ordnat ett litet läger i september. Vi kommer att valla för Sven som äger Bellas pappa Mick, men framför allt har dom ordnat ett kull mh. Kommer bli så roligt att få se flera ur kullen göra sitt mh.


 

Nu i helgen är det åter igen Skärgårdscupen i Nynäshamn och jag kommer att starta båda dagarna med båda ludden.

           


För två år sean kom jag 1 & 3:a med Lizze samt totalt 4:a i hela cupen. Hade ju hoppats vara i eliten i år men det blir inte alltid som man hoppas. Målet i år är såklart att göra en så bra tävling som möjligt men framför allt förbereda L på SM.


Dessutom blir det en stor släktfest på lördag kväll då en av mina mostrar fyller jämt och det ska firas  

Men innan dess ska Zum städas ur och papper skrivas på



                                       Over and out/ Susan

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards