Direktlänk till inlägg 26 maj 2017

I fas..

Av manhofs - 26 maj 2017 07:00

Kämpar för att hamna i fas i livet och komma i kapp med alla saker som har samlats på hög tack vare den otroligt kalla våren   Magen börjar säga upp säg av all stress och ena foten är helt paj av för mkt stående så nu måste jag dessutom hinna klämma in läkarbesök 2g/ve   Hälen som smärtar otroligt och dom trodde först hälsporre men det har jag haft i andra foten till och från och det har aldrig smärtat så här  



Ett stort, stinkande, skitigt och otroligt tungt jobb är att städa ur dammen. Tänk att ena veckan var det is på ytan varje morgon för att på 5 dagar bli sommarhetta. Ett jobb som måste utföras en ledig dag då man är helt krockad efteråt   så jag körde igång i måndags.


      

Inget jobb för fina flickor som är rädd om naglarna eller rädd för slemmiga djur   Pumpen klarar inte att tömma allt så man får hand ösa ut en jäkla massor med tunga löv mm och då dyker alla det upp av konstiga insekter mm som trivdes i geggan. Dom här krabaterna med sina vänner var dom trevligare  


       

Sedan ska duken upp på land för att gnuggas ren innan man åter igen ska hitta rätt passform. Låter lätt men den måste passa perfekt i varje hörn annars läcker det ut när jag fyller upp. Så går det när man råkar klippa av för mkt duk innan den var helt fylld med av vatten  


     

Blev väldigt förvånad över att Lizzie blev så upprörd över min plast and som bott i dammen varje sommar   Idag fick jag säga åt på skarpen   då hon håller på och skäller argt och försöker få den att flyga bort. Upptäckte dessutom att hon hade sprungit runt och trampat sönder ena vattenliljan på sin jakt efter plastanden  

Tiger och Gucci förstår inte vad hon håller på med   


     


Belöningen blir gofika till en porlande fontän och sällan smakar det så gott som efter alla dessa timmar med slit    Mysigt att på natten efter jobbet sitta uppe på balkongen med en kopp te och stressa ner till dammens porlande ljud.


   


 

Inte heller båten har man ju direkt velat lägga i. Älskar ju att fiska men inte med toppluva och överlevnadsdräkt på   Nu fick Kalle en lucka i onsdags kväll så då ska allt förberedas. Jag fylls allt av pirr när båten ska i. Det är en sådan lyckokänsla att ha en egen liten båt och se det hissas högt upp i skyn och fraktas ner till sjön och samtidigt lite oroligt, tänk om han tappar den   


       


Kalle är proffsig och trevlig. Frågade hur många båtar han lagt i denna vår och han var uppe i en 170 stycken… men min var minst    Efter en snabb avlasting kunde jag då äntligen sätta mig i min gula lilla skuta och börja montera på alla lås och linor mm.


   

Blev helt paff över att motorn startade på första försöket, har aldrig tidigare hänt och med lycka körde jag min båt med fladdrande hår och solen värmande i ansikte runt och runt i viken    Hundarna väntade i bilen så det blev ingen längre tur. Först ska jag skrubba rent henne men det kan vänta tills en annan kväll.



 

Otroligt skönt att två stora jobb är avklarade och lite lugn kan infinna sig    Nu har jag ganska mkt kvar att göra i trädgården men det tar vi nästa gång för nu väntar Tv:n och en kopp the.


 




                                              Hej då/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards