Direktlänk till inlägg 17 mars 2017

Ljusare tider.

Av manhofs - 17 mars 2017 20:19

Nu är Lizzie fullt frisk igen och efter en vecka i koppel var det dags att koppla loss för första gången ihop med Bella. Dom två kan ju varken stanna eller starta normalt, speciellt inte ihop så det har varit lugnast att ha dom lösa var och en för sig. Härligt för hårbollarna och dom hade så roligt ihop  



 

Redan i onsdags såg det så här fint ut endast 2 veckor och 2 dagar efter operation. Måste tacka Haninge djurklinik för ett mkt väl utfört jobb   


 


I två veckors tid har Gucci gått och sneglat på en boll som ngn unge har sparkat över staketet   När vi närmar oss bollen åker svansen upp och ögonen börjar glittra så kollar hon på mig och säger ” kolla matte, en boll som jag kan ta hem”  

Varje dag har jag svarat nej min kompis, den tillhör ngn unge och så har jag fått dra förbi henne  

Men idag sa jag varsågod och lyckan var total   3km fick den hänga med. Roligaste är att bita punka och då blundar hon.

Stolt ville hon visa katterna sin skatt när vi kom hem men dom var inte så impade   


                     


Imorgon är det åter dags för lydnadskurs med Bella och det ska bli så roligt. Jag har tränat en hel del och det känns så himla lovande. Men man kan ju inte bara få 10 poäng när man är ensam hemma på sin egen potatisåker   så i tisdags bestämde jag mig trotts regnet att åka ner till klubben för att få lite kommenderingar. Varje tisdag mellan kl.19-20 har Tyresö öppen träning för medlemmar men det var bara jag och en till som var nere och inte en planvärd. Dessutom var planen ganska isig men på kanterna gick det att få till lite övningar men det var väl en ganska meningslös utflykt. Hade lika bra kunnat få 10 på min egen tomt   


 

 Apropå fb bra så gillar jag folk som är fb bra   

Jag gläds över folk som är nöjda med sin träning och stolta över sina hundar och läser bra mkt hellre inlägg och lyckade träningar och stolta hundägare än allt gnäll på vädret. Om man inte kan få känna glädje över ett lyckat träningspass utan att bli hånad för att vara fb bra varför ska man då hålla på?

Att ha hund innebär bra mkt mer än att vinna tävlingar. Att känna lycka och glädje över sina vardagliga övningar är viktigt och jag läser gärna folk som delar med sig av sin känsla. Visst jag ser inte alla dk jag gör och visst jag ser inte ngt segt ligg mm men vad gör väl det  

Nej det säger mer om dom som nedlåtande kalla folk för att vara fb bra. Gucci är ett praktexempel på fb bra. Hon håller en enorm hög kvalité på träning men hon avskyr att tävla, hennes nerver klarar inte av att hålla ihop och magen säger upp sig. Skulle jag för den saken skull inte få skriva att vi har enormt fina träningspass ihop bara för att jag aldrig riktigt lyckats få fram det på tävling?

Det var ju likadant med Lizzie som jag flera gånger fick höra pikar om mina fb träningar  

Nej fram för fler fb bra träningar vilken sport ni än håller på med. Se det positiva och känns glädje över er sport och glöm inte att dela med er på fb   


 


Det blev inte så stor skillnad i storlek mellan B & L men jag sörjer att öronen trillade ner. Tycker det är så fint med ståndöron   


   


Lizzie är helt tokig i att valla fåglar och favoritpromenaden går längst ån som är full av änder   


   


Nu är det fredagsmys för både två och fyrbenta. Kocken har kokat deras favoritmat och jag har... INTE en favorit tallrik framför mig men resan mot smalare mått fortsätter och vill man vara fin får man lida pin   



                                                  Trevlig helg kära läsare/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards