Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

Motivation.

Av manhofs - 14 mars 2017 07:15

Just nu saknar jag motivationen att ägan mig åt en gren och träna hårt utan det spretar åt alla håll och aktiviteterna varierar i en väldans fart   och då brukar resultaten inte heller bli så bra   Men jag är som jag är och trivs bra, så medans den ena sista anmälningsdatumet går ut efter det andra funderar jag på andra saker i livet än tävling   


En sak som inte har runnit ut i sanden är gymmet och jag har nu löst ett årskort på Friskis   där trivdes jag bäst och jag tycker verkligen det är roligt att vara igång igen. Samtliga kort i denna blogg är tagne mellan onsdag och idag måndag så det är inte bara jag som är velig utan även vädret   



 


     

Onsdag och torsdagens träning snöade bort men jag är minst lika lycklig över att få plocka fram skidorna och ger mig ut på tur    Kan inte påstå att det var ngr höjdar åk då det klibbade under skidorna på onsdagen och liknade mer vattenskidor på torsdagen   men vi fick motion och hundarna hade kul.



 

Med vördnad öppnade jag upp min sista äppelmust.  Underbart att man i mars månad fortfarande kan njuta av förra årets skörder   


 


Fick lite vårkänslor, trotts vädret och sådde nya frön och planterade om mina sticklingar. Passade på att plantera ngr påsk krukor med    Ser fram emot Påsken och allt gult som ska upp   


    

I fredags tog dom bort Lizzie stygn och det ser jätte fin ut och hon får åter sätta igång att träna. Tänker ta det lugnt ytterligare en vecka så det blir bara till att vara lös på tomten. Men hon blev riktigt trött av lite längre promenad och det är skönt, för nu är hon jätte jobbig och stirrig  


           


I morse skulle jag iväg och valla så hundarna fick vara ute en timme innan jag drog. Lizzie lös och dom andra i hundgård för jag vill inte att dom leker för hårt. När jag kommer ut är Lizzie borta och kommer inte när jag ropar och det händer typ ALDRIG   


Misstänker surt att hon är och äter kattskit mm   så jag drar på mig skorna och går upp i skogen. Då hör jag hur hon kämpar för att komma upp ur ett grävlingsgryt i panik    Jag ryter till ett ligg och ser hennes bakben sticka upp långt ner i ett gryt. Hon har väl hört mig ropat och försökt backa upp men det är tydligen inte lika lätt som att krypa ner.

Fy jag blev jätte stressad   och var orolig för att såret skulle spricka upp om jag drog för hårt så jag kröp själv ner en bit och så sa jag kryp/back som vi tränar på och bit för bit tog hon sig upp medans jag höll ett hårt grepp om svansen. Jag var ju både lättad, orolig och arg. Hela hunden var lerig och jag med så hon åkte in i hundgården medans jag snabbt böt om innan vallningen.


Men alltså har dom opererat bort en bit av hjärnan och inte livmoderna så hon har gått och blivit en grythund istället för vallhund?  

 6 år och kryper för första gången ner i ett gryt.

Nu började jag täppa till hålet så det inte kan hända igen men det är en 7 olika öppningar så är det ett djur där inne kommer det ut  Gucci står på hela grytet och alla svackor är gamla gångar.


   


Lördag och dags för att åter igen fira med släkten. Bästa Tuomo fyllde år och han och Tuula öppnade upp sitt hem. Oj så vansinnig gott och roligt vi hade      Vaknade åter igen med hes röst efter alla skratt   


               


Våren smyger sig på i trädgården och rabarberna börjar sticka upp sitt röda huvud ovanför jord. Har lite svårt för att bromsa mig själv utan vill gärna galoppera iväg med vårbruket ngt för tidigt. Ska slå mig själv på fingrarna i år och hejda mig lite   och som Ni ser vill hundarna inte låta mig pula ifred i växthuset  


     


Fikonblad på G att slå ut och liten frukt   

   



 

Kom så iväg på vallningen idag och jag var så nöjd med min Bella    Tror faktiskt jag är mer nöjd än instruktören    men det känns helt ok och hon passar mig så bra som inte själv har fått kläm på det här med vallning  


     


En hel flock med sångsvanar vilar ut på en åker på väg dit. Pampig syn   


 


Gucci fick roa sig åt sin nya hobby och plocka bollar vilket gör henne trött    Tänk att vi åkte skidor på samma åker för 4 dagar sedan   


 



Lizzie fick leta godis som jag gömt. Har försökt att träna lite men hon gnäller,tuggar och är bara jobbig så isället för att tjavsa får hon ägan sig åt ngt som inte är tungt inte går fort och som hon får tänka av men hon blir ändå trött. Tack Pia.B för bra förslag på övaning   



 

Ny vecka nya mål och mkt spännande saker väntar   Take care / Susan


                                                  

        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards