Direktlänk till inlägg 7 mars 2017

Löp.

Av manhofs - 7 mars 2017 22:55

Nu drar det ihop sig för Bellas första löp och hon är jäkligt jobbig    Nosar och pissar på allt så jag undrar nog om hon inte slår hanhundar jag har haft. Det värsta är att hon dessutom verkar har drabbats av öroninflammation av värre graden för hur jag än ropar och skriker hit så står hon lugnt kvar och nosar   Skulle ju även kunna vara så att min mjuka timida flicka struntar i matte och hellre tänker på killar och bus och skiter i mina rop  och först kommer när det passar henne.


   

I lördags drog en tävlingsinriktad kurs igång på klubben som Marie håller i och jag känner mig grymt taggad    Detta är sista steget inför tävling. Nu har jag lagt en bra grund och känner trygghet i alla moment men det saknas kommendering och störning vilket hon har problem med. Jag startar aldrig upp en tik innan dom har löpt första gången. Dom kan ändra sig väldigt mycket vilket även B gör just nu och pendlar mellan vakt och morr till flykt och rädslor.

Självklart satte hon igång att nosa som en damsugare på plan så det blev direkt nolltolerans. Inte en nosning är ok för mina hundar på plan oavsett under eller emellan moment och det köpte hon ganska fort.


     

Blev glatt överraskad och tycker hon skötte sig bättre än vad jag vågat hoppats på   men det finns mkt att jobba på betygsmässigt. Fick många bra tipps av Marie som vi ska träna på. Överlag så var hon piggare och mer arbetsvillig än vad jag trott och hon tyckte det var jätte kul. Inte en gång försökte hon sticka till andra hundar eller personer och dessutom ville hon verkligen leka med mig    Det känns som det här kommer bli riktigt bra. I 3 timmar höll vi på och vid halvlek slocknade hon i sin bur helt slut i skallen   


   


Vi körde en 3 minuters plattsliggning som gick som en dans. Hade hoppats på lite nos så jag fick säga till men inte ens det gjorde hon. Sedan avslutade vi med att påbörja budföring och som väntat var inte det ngt problem. Hon kommer nog bli min först hund som springer båda sträckorna villigt, nja sämre till mig  


   

Jätte kul och jag längtar till nästa gång   

Lizzie mår jätte bra och tar dagarna med ro. Såret läker så fint och på fredag är det redan dags att ta stygnen och då slipper hon kragen. Så här äckligt smakar tydligen sår och minerna innan jag han filma var hysteriskt roliga   



 

Försöker hitta på lite övningar som att leta godis, men hon blir så fort ivrig och hoppar och skuttar så det blir bara koppel promenader runt i trädgården och mys med matte.


     

Vi blev bjudna hem till syster på en underbar middag    Kollade först på 5 milen och mamma blev lycklig då Finland tog brons. Lizzie fick fullt med godis så hon var nöjd hon med. Färsk skrej med ädla drycker till och en underbar marängefterrätt. Så gott har vi inte ätit på länge  


       


En dag åker man och vallar i solen och plockar golfbollar på golfbanan för att åter igen skotta snö. Vädret är verkligen upp och ner men jag gillar alla väder och hittar alltid på ngt att göra. Som idag då blev det till att både skotta snö och vattna i växthuset då mkt satt knopp.


         


Hade tänkt ta ut alla blommor från vinterkollot i veckan men med dagsens snöoväder får det vänta ett tag.


   


Även i trädgården knoppar sig buskarna och hängsälgen börjar slå ut och Magnolian   


   


Hundarna verkar inte sakna Lizzie utan leker fint ihop men även G tycker Bella har blivit lite för jobbig och visar sina stora gaddar lite extra   och som tur var viker sig Bella direkt och ber så mkt om ursäkt  


   



 

Mina vinterfodrade gummistövlar gick sönder ordentligt här om dagen. Självklart går dom inte sönder när man håller på hemma på tomten utan när man är i Nynäshamn och vallar så man får klampa i blöta strumpor resten av dagen   och frysa som en tok innan man väl kommer hem och kan byta om    Beställde hem ett par nya från Engelsson och är grymt nöjd. Rejäl sula så jag halkar inte. Denna vinter har man verkligen fått nöta på gummistövlarna   


 


Bella hittar från vårt garage och ner till Zum utan problem och drar mig hem på kvällarna efter jobbet. Nu har hon slutat att försöka hopp och hälsa på alla    utan vajar med hög svans hem på pigga ben   



 

   


                                            Thats all folks / Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards