Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

Tårar..

Av manhofs - 28 februari 2017 19:57

En hel fantastik helg är till enda med otroligt många intryck och känslor och det slog mig att jag sällan har fällt så många tårar men av olika anledningar som under denna helg (helg för mig är söndag-måndag). Tårar har runnit av lycka, smärta, av sorg, av oro och av skratt, en ganska omtumlande helg med andra ord   


Det började med att jag på lördag morgon skulle ner till brevlådan utan att ta på mig mina icebugs. Det var ju så kort väg att gå men självklart stod jag på ända och slog mig illa. Värst var att ett finger gick av och handen värker så där satt jag i snön och lipade som en femåring men ingen kom och blåste   


 

Hade bråttom om ner till Stockholms södra där det var inmätning av hundar. Vi var 7 glada som dök upp och Lizzie var enda bc:n. Janne Nilsson skötte inmätningen och till min förvåning skötte sig L riktigt bra och morrade inte en gång    Hon är inte så förtjust i karlar som ska tafsa, inte sådan matte sådan hund   

 För min del kändes det skönt att ha det på papper. Själv har jag mätt och fått henne till 45-46 cm men hon står ju alltid som en pil men sänkt huvud.


   

Trevligt gagg i stugan med många bekanta ansikten. Skulle utan problem kunnat ta hem denna lilla bedårande tös som så frimodigt och kavat travade in och undersökte allt. Bizmarks Hof Alice heter hon och kommer från Matte och Jessica och födde upp Gretzky  


 


Solen sken från en blå himmel   så vi gav oss ut på långtur och var ute i 2 timmar. Alltså alvarligt talat så kan jag inte må mycket bättre än när jag är ute på tur en dag som denna   


       

Trötta slog vi oss till ro vid Camp Manhof. Bella alltid långt bort, Gucci alltid vid min sida och Lizzie alltid med bortvänd kropp   Hittade lite lä från vinden så solen värmde skönt och picknicken smakade himmelskt. Gladde mig åt att Bella somna trotts skjutövningar på Berga  


                   

Nöjda spände vi för och begav oss hemåt   


   



 

På kvällen firade vi Pentti som fyllde år i Ösmo    Vilken lyckad fest    Det var länge sedan jag skrattade så tårarna rann och dansade så fötterna värkte    Födelsedagsbarnet och så några av mina kusiner  


   


På söndagen nåddes jag av det tråkiga beskedet att en hundkompis drabbats av en massive stroke    Fy så hemskt och andan gick ur en. Hoppades att det inte skulle vara så allvarligt och att vi åter igen skulle kunna träna ihop men tyvärr så blev det tvärt om   Ibland är livet inte rättvist. Kom ihåg att ta tillvara på livet och gå inte och skjut på saker, helt plötsligt är det försent.


Masade mig ner till klubbens årsmöte. Väldigt lite folk som tog sig tid att ta sig ner men stolt fick jag emotta priset som årets bruks och spårhund   och lite tårögd och stolt blev jag allt. Resan hit har varit lång och inte lätt så glädjen är desto större.

Lizzie fattade inge ting av denna helg. I lördags gick vi in i klubbstugan med tävlingsbok utan att lotta eller komma till start och i söndags åker matte iväg och kommer hem med priser utan att hon gjort ett dugg  


   


Vi har vallat två pass i helgen. Tycker hon har känts lite okoncentrerad och nosig så jag undrar om inte löp kan vara på G    Här är vi på första träningen med många får som springer mer. Nyrakade och kala ser dom ganska roliga ut men kvicka om hovarna är dom så B fick jobba ordentligt.


         

Hos Monica jobbade vi inne i en fåll med att komma i balans på bara 3 tackor. I början ville hon bara springa men efter ett tag började polletten trilla ner. Tycker inte hon är så feg som endel säger, tvärt om faktiskt. Känns helt otroligt häftigt när man får till en övning och allt bara fungerar i samspelet mellan förare, hund och får i ett lugnt och fint tempo. Fick lite gåshud och tårar då med över min Bella. Fasiken vad hon imponerar på mig  


 

Min lilla odling tar sig över förväntan och upp ur mitt hjärta gror nu chili. Japansk mimosa drar iväg ett betydligt högre tempo   


     


                                                Ciao / Susan

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards