Alla inlägg den 25 februari 2017

Av manhofs - 25 februari 2017 00:43

Uppförsbacken och motgångarna bara fortsätter i livet och man undrar när det ska vända  

Måste man alltid jobba så himla hårt själv för att lycka och trevliga saker ska ske?  Var är turen som alla pratar om i mitt liv?  


Pajar en sak så fortsätter ju saker att paja så efter kaffebryggaren trillade en plomb ut på en tand som jag dessutom haft mkt problem med. Böt tandläkare till Tyresö Folktandvård och i torsdags fixade dom till det hela så nu kan jag tugga utan att ha ont för första gången på nästan 2 år. Dessutom håller bilen på att krångla, inget allvarligt utan normalt slitage men nu lyser tre olika varningslampor   Skulle ha lämnat in den i onsdags morse men då drog snöstormen in igen så han avbokade då verkstaden ligger lite ödsligt. Kom inte själv så långt i onsdags utan fick skotta mig slut 2 gånger  


     


Tur att jag kan pigga upp mig med skidor. Sträcka ut i spåret och åkte ifrån problem och elände hela veckan   

I torsdags var G så pigg efter en dags vila så hon drog upp tempot i ett. GIllar inte riktigt det då hon dock är en äldre dam nu men det är svårt att stoppa henne när hon skäller av lycka och kastar sig fram   

     


 

Annars har det varit riktigt omysigt väder med motvindar och sidvinar som sliter i kläderna och får ögonen att rinna. Måste köpa ett par bra glasögon att ha när jag åker   då ögonen irriteras resen av dagen i stormvindarna som rådit denna vecka. Mina omvallade skidor har varit så himla bra så det är helt galet    Känns som jag är redo för Lahtis när jag susar fram   Har man dåliga skidor som jobbar emot en är det hemskt att åka.


     

Vi har åkt mellan 8 – 12 km men G har bara fått följa med 4 km sedan väntat i bilen. Gör ont i hjärtat att höra henne yla när vi far vidare utan henne   Min trogna krigare som åkt vid min sida i snart 13 år förstår ju inte varför.  Brukar släppa alla lösa så stretar jag på själv men inte vilar dom då inte, tvärt om så far dom som popcorn så det är nog nästan mer vila i spannet, men det ser roligt ut  


         

Gucci har en bestämd uppfattning om vart jag ska åka. På filmen ser Ni hur jag tänker byta spår men se det tycker inte G som drar mig mot det nya spåret vi gjorde samma dag   Det syns inte på filmen men när man åkte såg man inte konturerna av naturen för ljuset var så konstigt. Alla slalomåkare vet vad jag pratar om, helt plötsligt är det ett gupp eller vall och så var det denna dag. Jag såg inte vart jag åkt men det gjorde G  



 

G får springa lös om tempot blir för högt. Hon backar bak om hon inte orkar och då håller jag in dom andra. Trodde hon var trött när hon försvann en dag men då fick hon nys på en golfboll hon grävde upp under snön åt syrran så trött var hon inte   


   

Bella får varje pass dra ensam en ca 100 meter för att lära sig att ta i och känna fullt motstånd    På ngt vis släppte linorna som jag trodde jag hade satt fast men dom slog aldrig mot hennes ben eller nudda henne annars hade jag självklart stannat.  Så brukar dom inte hänga men jag kan tycka att det är bra att träna både hästar och hundar på att oförutsedda saker kan ske och att dom inte behöver få panik av det. En rem kan alltid lossna eller en skackel gå av och har man tränat lite på det är inte paniken ett faktum. Vilken kämparglöd det är i lilla tösen  



 

Nu börjar det knaka i fröhuset och två stycken har slagit i taket. Men i hjärtat är det inte ett frö som grott  


   


Rullar på bra med träningen och 4 pass på gymmet har det blivit denna vecka    Inte så mkt folk och dom som är där pillar väldigt mkt på sina mobiler    Fattar inte varför man måste ha med sig mobilen när man ska träna. Dom kör ett sett på 10 sedan sitter dom och surfar i 10 minuter så väldigt få är inte ens svettiga. Så var det inte på Friskis, mer folk och jag såg inte en mobil. Det som ititerar mig mest är att dom sitter och surfar på maskiner man vill träna på  


 


Idag var det en riktigt fin skiddag och för första gången sken solen utan att ett moln kom och skuggade   


       

Närmade oss 4 km och G skulle in i bilen så jag släppte henne lös för att stå på lite. Men se det gillade inte hon    utan G trängde undan L och tog ledningen utan lina   


 


Sista 4 km stod vi på ordentligt och det var otroligt roligt. Vilken fart jag fick upp på skidor som glödde och Lizzie som skäller rakt ut av glädje. Inte kan man deppa när man är frisk nog att ta sig ut och uppleva dagar som dessa   

       


Nu väntar en fantastisk helg med otroligt mkt bus och olika trevliga aktiviteter    Blir en långtur med picknic eller grill imorgon beroende på hur kallt det är. Dessutom har jag lyckats få distriktet att ordna en inmätning på Södra imorgon, ska bli spännande att se hur det går till och i vilken viktklass Lizzie hamnar i   



                         Trevlig helg kära läsare/ Susan  


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards