Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

Omväxling..

Av manhofs - 21 februari 2017 23:25

Inte bara grenarna jag ägnar mig åt växlar utan även vädret. Nu bor vi ju i Norden så folk borde inte bli så förvånade över att det snöar i februari som är en vintermånad, men det är ett fasligt gnäll på snön.


I lördags åt jag ute i mitt uterum för första gången i år och förmodligen en av dom få gångerna som det kommer att ske en februari dag men som Ni ser var det riktigt skönt   


   


Kissarna gillade värmen och mös ute hela dagen   


   

Gav oss ut på golfbanan för en härlig lördagstur, då började helt plötsligt Gucci att samla på golfbollar åt mig. Först kastade jag iväg dom men insåg snabbt att det var lönlöst för då blev det dubbels så kul och hon jagade genast ikapp dom och avlämnade samma boll så stolt   

Jaha en nu hobby tänkte jag och började lägga bollarna i fickorna som snabbt blev för tunga. Nu var hon så otroligt lycklig och stolt över sina fynd på en ca 30 bollar så jag kunde inte annat än att le trotts att jag inte var lika road av att släpa hem skitiga bollar till ingen nytta    ända tills jag kom att tänka på golfspelande syster. Golfare är ju lite snobbiga så begagnade bollar kanske inte uppskattas men syrran verkade bli glad  


         

Inget håller ju för evigt men varför ska allt gå sönder precis när man behöver det som bäst    Som min kaffebryggare. Tror Ni inte den pajade när jag hade middag och bryggde 12 koppar   Jo då det plaskade över hela golvet så jag för en sekund undrade om jag hade en fontän i rummet ända till jag såg kaffet som rann längst luckor och bildade en fin pöl på golvet   

99 % så brygger jag 2 koppar åt mig själv men då går den minsann inte sönder utan självklart under middagen  

Hade bestämt mig för att köpa en Mockamaster nästa gång men det passar inte min ekonomi nu så det blev det Electrolux som var på Rea hos Maxi. Gott kaffe som får duga tills ekonomin blir bättre eller jag fyller år  


 


Åkte ut till spårskogen i söndags för att grilla och köra uppletande. Inte lika varmt som i lördags men skönt. Då började min mobil krångla men jag hann ta lite bilder och filmer    G fick vara spårläggare med mig sedan körde vi uppletande. G brukar inte tycka det är så roligt men i söndags for hon iväg men en jäkla fart    när jag började filma var hon påväg ut i andra skicket sedan slutade jag efter 3, man ska sluta när det är som roligast.


 



 

Sedan var det Lizzie som smackade till på 4 föremål under 2 minuter   



 

Bella är inte klar i sitt uppletande men på rätt väg. Hon har fått tempo och nosen på … ibland   Hon börjar gå ut på djupet och vill avlämna men jag får inte berömma för mkt och inte heller plocka fram godis för tidigt då hon släpper föremål. Mkt kvar att jobba med men jag är jätte glad över tempot som var väldigt lågt tidigare   



 
 

Tur att jag grillade mina korvar innan spåren för dom var så dåliga så jag hade tappat aptiten    Skulle ju lätt gå att skriva att dom spårade perfekt av bilderna att döma men det var det sämsta ever  


   


Omväxlande kost så även till fredagsmyset. Inte så mysigt men det fungerar av vågen att döma    Provar även nytt gym men det är si så där  


   

Nu börjar det gro i växt lådorna och det är så roligt så det är inte klokt   


     


Hela denna vecka hade jag så mycket trevlig träning inplanerad men så vaknade man till vitt väder och allt ställdes in    Gråter inte över det då man får anpassa sig och byta grenar så fram åkte laggen och ut i spåren for vi   

             


Vädret var dramatiskt och molnen och solen knuffade på varandra på himmelen. Ömsom snö ömsom sol men ngn riktig blå himmel infann sig inte innan vi kom hem. Körde bara 3 km då jag hade helt fel valla på    Det var så hemskt att åka och det kändes som vi åkt 20 km med svetten som rann   Fy leda så hemskt men jag gav inte upp och la mitt spår. Tror inte jag kommer att kunna använda det i morgon men då lägger jag ett nytt. Bella drog så bra med sitt nya sele och sänkte nacken och drog med hela kroppen   


Så här ser felvallade skidor ut och det vill ingen uppleva vill jag lova    Hem och valla om  


   



 

Som om man inte fått nog med motion var det dag satt skotta uppfarten. Kul tyckte flocken som busar med varandra istället för att hjälpa till. Old lady släpper inte sin boll  



 

   



                           Over and out/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards