Direktlänk till inlägg 13 januari 2017

Skidor.

Av manhofs - 13 januari 2017 08:00

Funderar på mitt bokslut jag brukar skriva varje år för att sammanställa året som gått. Går trögt i år och jag suddar och skriver om, funderar   på vad man ska tiga om och vad man ska berätta?

Känner mig nöjd för att i nästa stund radera hela inlägget och funderar på ett nytt, suck   


Extremvädret bara fortsätter trots att det bara har gått 12 dagar på nya året har vi här uppe i 08 land haft +11 grader på nyårsdagen ner till – 24, 2 stormar som fått 2 träd att rasa i min skog… är snart en dunge  , barmark och snö, regn och hagel. Ja vädret är helt uppåt väggarna och galet på riktigt.


 


Just nu kan jag ägan mig åt det roligaste jag vet, att åka skidor med flocken   Ngt jag gjort hela mitt liv och med alla mina hundar. Eftersom jag alltid köper en tidigt född vår valp har alla mina hundar fått följa med på tur redan sitt första år och ingen har tagit skada av det. Är ju ngt jag förbereder mina hundar på redan på sommaren och lär dom gå i sele och dra när jag går stavgång. Km efter km byggs på och upp till en två mil åkte jag alltid förr, men då var vinter vinter, inte som nu slask och barmark   Isen bar så man kunde åka från mig genom skogen till vissvass men det var nog en 4 år sedan det gick senast  



La ju ett spår i söndags i djup nysnö så vi började veckan med 6 km i ett härligt spår måndag morgon. Va -5 grader så det blev ingen frukost men ett riktigt tufft pass utan vila   



 

 




Har testat linor och bälten hela veckan och nu kommit fram till hur jag vill ha min nästa lina som Annika W ska tillverka åt mig    Ska provköra lite till innan jag beställer ett så måtten blir som jag vill men nu börjar det kännas bra och jag vill ha alla 3 på olika avstånd, det gillar dom bäst själva, nja inte B som får gå sist  

Beställde även en Noomisele till Bella av Yvonne. H  åt Lizzie som hållit i många år, så B får ett liknande men i Rött.

Dessutom var det dags för Bellas nya spårsele som jag köpte på Maxi för 115 kr. Finsk kvalité    L har ett brunt som hållit superbra. Jag gillar handtaget ovanför manken och reflexen. Dessutom är det bra att det går att ändra storleken efter hur dom växer, musklar sig och går upp/ner i vikt  



   


På tisdagen fick Gucci vara hemma och vila då ena hennes öra krånglade. Hon har hela tiden problem med ngt öra så skåpet är fullt av olika droppar så det går fort över   Nu kunde vi hålla ett högre tempo utan och jäkla vad dom drog   



   
 

   



Stormvind och småregn gjorde att vi bara åkte 3 km igår i onsdags. Riktigt omysigt kan man gott säga att det var men dogsen var lyckliga  Skulle filma min vurpa men klarade backen för en gångs skull   



 

 



Jag tycker det är så roligt att åka   så jag klev upp tidigt och gav mig av i morse och nu fick Gucci hänga på   Satan vad hon var gasad.

Misstänkte att mitt spår skulle ha töat bort efter nattens regn men större delar låg kvar. Men det var nu is och gick lite för fort att åka i. Dessutom så fick jag ofta felskär då det inte går att styra i isvallarna så då hamnade jag i en driva upp och ner   


       



 


Bella bus fick dra ensam en 500 meter och kolla vad duktig hon har blivit. Finns kämparglöd i tösen   



     
 

Var lite för enkel åkning så flocken fick kuta mkt lös så jag får jobba ordenligt. Vill ju tappa ngr kg så då gäller det att jobba sig slut   Här hade vi åkt i 7 km och så vidare trötta ser dom inte ut att vara   



 

       



Trötta och lyckliga tog vi oss i mål. Vilken underbar morgon  


   


Här ser man att Bella har lärt sig att det är enklare att springa i spåret än i nysnön, undrar om hon kommer ihåg det i morgon min lilla blondinBella   



 




                Thatas alla folks/ Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards