Direktlänk till inlägg 8 januari 2017

Snön

Av manhofs - 8 januari 2017 19:18

2017 fortsätter med sitt extremväder. Så tråkigt att vädret inte längre kan vara normalt    utan att det ska gå åt överdrift åt alla de håll. I början av veckan drog det in en snöstorm från helvetet och det blåste och ven så Lizzie blev riktigt skärrad   och fick svårt att sova. Skällde och gjorde utfall mot fönsterna och vankade hit och dit tills jag satte in alla nere i hundrummet. Där nere hörs det inte lika högt och dom föll tillslut i sömn   


Ställde klockan på en timme tidigare men trotts det kom jag en timme försent efter 2 timmars skottning bara för att ta mig ut ur tomten. Hela huset var insvept i snö och vallarna låg så höga så det var svårt att få upp balkongdörren   



    


Mitt emot bygger dom ett nytt hus men det blir hela tiden försenat då träd faller eller dom ska börja morgonen med att skotta.


   


Ny reglerna kom så man får väl plugga inomhus och träna framåtsändandet med bebisen inne i garaget på jobbet tills det blir barmark igen   


     


Så var jag äntligen ledig på dagtid och gick upp tidigt för att åka skidor   men då hade ytterligaer en 20 cm tung blötsnö fallit. Den prognosen hade jag totalt missat   men det var bara att kavla upp skjortan och sätta igång att skotta  

FY leda vad tungt och vilka massor    Tog 3 timmar sedan orkade jag inte tänka på skidor  


                 

 

 


Söndag och äntligen skulle vi få njuta lite av snön    Visserligen var det minus 5 grader ute så ingen picknic togs med och jag visste att det inte var prat om att ”åka” skidor. Det var så mkt snö så jag fick lägga spår. Man klampar fram med snö högt upp över pjäxorna på sina ställen där vinden hade dragit fram  

Riktigt tungt och svettigt. Efter 3km kändes det som 10 och svetten rann på kroppen. Gucci är ju hög och klarar sig bra men dom små ludden får pulsa fram.



 

Trotts det var det riktigt härligt och vackert 


 


   

 


  Tog en paus och funderade på att sätta in G i bilen för ytterligare 3 km så det blir ett bättre spår tills i morgon   men hon var så pigg och sprang och busade så vi stakade på.


       


 


Andra varvet gick bättre men kul kan jag nog inte säga att det var… men nyttigt    Bella är som vanligt nyfiken och slösar energi på att skutta hit och dit men ni ser ju skillnad på sista varvet när hon börjar bli mör. Fin trav utan skutt hit och dit   



 


 

Kom till en porlande bäck som jag bestämde mig för att ta rast vid. Jätte brant ner och riktigt roligt att kasta sig ner i snödrivorna    


   


Gick ut på isen och filmade/fotade tills det knakade till som bara den. Haha vad roligt, fick skutta som en hare mellan sprickorna och ta en ny väg upp för att bada hade jag inte lust med. Kunde bara konstatera att viktnergången måste fortsätta när inte ens isen håller  



 

Det var så brant upp så Gucci orkade inte ta sig upp. Lizzie kravlade sig upp först sedan Gucci och bakom pulsade jag och puttade Gucci i rumpan. Först blev hon förnärmad och undrade vad jag höll på med    sedan fattade hon galoppen och blev jätte glad.  Bella orkade inte heller kravla sig upp så hon pulsade i mina spår mellan mina ben för att se inte bli lämnad kvar. Lilla gullunge   På bilden är hon mellan mina ben som har snö upp till knäna.


   


Lite mysig vila innan vi fortsatte färden   


         


Så fick man äntligen njuta av snön    Lyckliga vände vi hemåt och ser fram emot en dag imorgon. Då ska det vara + grader igen så det blir nog frukost i spåret   


   


Tänk vad livet är härligt om man tar vara på dagarna / Kram Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards