Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Sjuk.

Av manhofs - 22 december 2016 23:20


På lördag kväll efter att jag skrivit på Lucia cup började halsen att klia och jag misstänkte att jag blivit smittad av ngn sjukling i den trånga och varma klubbstugan.

Kändes som en normal förkylning tills på tisdag natt då jag drabbades av frossa och feber. Hade ju tänkt åka sidor men dom fick stanna kvar hemma då jag i arla morgonstund begav mig ut till Gålö för att möta upp träningsgänget för en grillning och årsavslutning.


 


Tänkte först uppleva soluppgången vid havet men det var så blåsigt och kallt så jag gick upp i skogen och gick med flocken tills jag trodde att solen skulle kika fram men den visade sig aldrig  

Dessutom hade nattens regn töat bort snön där ute och åkern var mer grön   


             


Hade föredragit att stå medtårna i havet och lyssna till vågornas brus med betydligt mindre kläder på mig än vad det gick nu men Gålö är inte Thailand   



 
 

När jag satte mig i bilen lyckades dom första strålarna kika fram men jag begav mig till grillplatsen. Ville inte smitta ngn så det blev inget kram kalas och jag höll mig på min kant och en jäkla tur var det.


Flitens lampa lös inte över ngn så den enda som la spår var Ingalill. Jag var fullt nöjd att titta på Bosse och Gittan som donade med lägerelden som sedan spred en skön värme.

Ja, jag hade det så mysigt så jag började till och med grilla innan en endaste hundövning ägt rum  , men är man klen så är man.


 

 

   


Jag var inte den enda med god aptit så det så   

 Titta vilken fin mugg Bosse har fått av Yngve och Ingalill, en bild på Jenka. Veden släpade Bosse med sig och jag tändstickor, fast dom låg hemma på gårdsplanen så det var tur att Gittan röker   


     


Gucci fick valla rutan sedan körde vi ett uppletande som jag tycker alla hundar gjorde toppen, utom Bella. Hon var helt lost och förstod inte alls vad hon skulle göra    Antagligen så passade det inte att hon fick köra som sista hunden och stå och kolla när ekipaget innan körde för hon var helt stirrig och förvirrad. Började klia sig av skynket och ville springa fram till gruppen i ett. Efter mkt om och men tog hon ett föremål, som hon kutade iväg och inte ville avlämna. Nej, den övningen glömmer jag bort för hennes del men en ung hund och inget att bry sig om.


         


Det blev det sista hundarna fick göra med mig fram till på måndag för sedan bröt helvetet löst och jag har nog inte mått så dåligt på modern tid    Frossa och feber hela nätterna med halsont, hosta, huvudvärk, snorig. Har hostat och nyst så mkt så ett blodkärl sprack i halsen och jag hostade blod. Det var riktigt läskigt   men gick fort över.

Magen har sagt upp sig av alla mediciner då kosten har bestått av Ipren, Alvedon Forte, otrevin, halstabletter och min bästa vän Cocilana, en stark hostmedicin. I lördags tappade jag rösten vilket ställde till det på jobbet men gästerna var jätte snälla   


 

Är extra tacksam över att jag tog tillvara på så mkt frukt i somras. Har levt på hemma gjord fruktsoppa och hett vatten med egen saft. Ger lite energi när man är dålig istället för te.


 


I måndags skulle jag ha vallat men jag orkade inte. Tog mig ut till en åker så kunde flocken kuta fritt medans jag lufsade runt på darriga ben. Men Monica var så snäll så hon erbjöd mig att få komma och valla imorgon bitti istället, vilket jag tyckte var jätte gulligt    Hon kunde ju lika bra ha sagt ” krya på dig”.


         


Jag är så glad över att jag vaccinerade mig mot influensan för 4 veckor sedan   för annars vet jag inte hur dålig jag hade blivit. Men nu har det vänt och jag blir starkare och starkare. 

En kopp fika med sommarens vinst i elit spår piggar upp hur deppigt det än är. Tänk att det var då Lizzie och jag vann med hela 608,75 poäng. Så som vi har kämpat & brutit på spåren, men med glädje till träningen och ett fint träningsgäng har vi jobbat oss upp   

Så med finaste muggen och en dansande nalle kändes inte livet allt för mörkt trotts allt   



 

Önskar mina läsare en riktigt God och frisk Jul     


 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards