Alla inlägg den 12 december 2016

Av manhofs - 12 december 2016 23:54

Nu är vi i slutet av julruschen på jobbet och endast en riktigt jobbig vecka väntar sedan klingaar det av. En väldigt rolig tid med glada och uppklädda gäster som passar på att träffa vänner som man inte ser så ofta och företag som ska ut och äta.


Medaljens baksida är ju dom som har svårt att anpassa alkoholintaget och öser i sig bara för att det är gratis  

Kanske låter fel att jag som krögare säger att jag tycker att en bra chef sätter upp gränser för hur mycket man bjuder på och avviker innan kvällen blir för sen. Det är så tråkigt att höra hur vissa anställda passar på att skälla ut sin chef   som lagt ut tusentals kronor på en trevlig kväll, sedan bara får höra skit för att han har varit för snäll och låtit personalen dricka för mycket.


Lika pinsamt att se alla anställda som efter ngr groggar ska hångla med varandra… eller med chefen   för att nästa dag behöva mötas på morgonmötet.



All träning ligger nere just nu förutom vallningen med Bella. Har inte tid eller ork utan jobbet får ta alla energi tills det lugnar ner sig. Laddar batterierna ute i naturen med härliga promenader istället.

En dag hade bävern fällt massor av träd när vi kom. Såg på kortet att även Gucci påminde om en bäver   


       


Nästa gång kom älgen utrusande på åkern    Blev lite rädd men hundarna jagade den en bit så den vände åter in i skogen. Visste faktiskt inte hur lydig Bella skulle vara i det läget men utan skydd mitt på en åker ville jag inte möta en bamse älg. Men lilla Bella kom så fint ihop med dom andra så fort jag kallade in  Bellas öron lever sina egna liv och på vissa bilder står dom men oftst hänger dom   


     


I lördags var det dags för Lucia cup på Österåkers Bk som jag har deltagit på varenda en sedan Dixies unga år. Hade anmält mig i år men fick stryka mig i god tid då jag insåg att Lizzie inte klarar av eliten.


Däremot så ställde jag upp och hjälpte till då det fattades skrivare    Skrev i klass 3 som var uppdelad i två ringar. I vår ring var det rutan som skördade resultat och inte en hund klarade den bra av dom jag skrev för   


         


Föräldrarna passade dom äldre så fick Bella liten egen tid och det behövdes verkligen. Kände inte igen min hund som både gjorde utfall och flyktförsök    Hon blev jätte stressad av miljön till min enorma förvåning. Hon har ju inte brytt sin förut men nu är hon i en mental utveklingsnivå och uppförde sig klart annorlunda mot när hon har stöd av dom äldre vännerna. Var ute i god tid så jag han ta ut henne och promenera runt och efter andra rundan var hon som normal med sin vanliga glada uppsyn, viftande på hela kroppen åt alla   

 


Dock så glänste hon med för under första promenaden på en äng tappade jag en penna. Det snöade ganska mkt men efter att jag skrivit gick jag tillbaka och släppte B som då frispårade. Tänkte att hon nog skulle släppa sph snart men hon spårade på och efter 400 meter hittade hon pennan under snön, som hon kom med    Fasiken hon kommer knappt med träapporterna men min lilla penna kom hon med  


  


Prisutdelningen blev en utdragen historia så jag vet inte hur det slutade. Skulle jobba kväll så klockan 13 åkte jag och då var inte prisutdelningen klar för klass 3. Men det gick väldigt bra för ngr klubbkompisar och hundvänner som gladde mig enormt i dom övriga klasserna    Faktiskt väldigt skönt att skriva och inte känna ngn press  


Stort Grattis alla tre  


I eliten kom Susy med Easy working Ayasha 3:a på flotta 299,5 poäng och är nu klara för SM 2017   


 


I klass ett kom Ullis med Ulvgaist Ella 2:a på sin premiärtävling med enorma 194 poäng    


   


Och i klass två kom Pia med Ci Pro Bono Av Nangijala 3:a med 182,5 poäng  


 


Varmt och trångt i stugan och tyvärr inga våfflor i år    Hoppas resultaten kommer ut snart, vore roligt att veta vem som blev Cup vinnare    Vi som hjälpte till på tävlingen blev bjudna på julbord i stugan efteråt men tyvärr så fick jag åka och jobba och missade maten.


   


Njuter av mitt julpimpade hus nu och har gått all in med pynt inne med. En glögg framför brasan är inte fel en kall kväll som igår   


     


Idag hittade jag en körbar åker som tog oss ut på en 5 km tur utan paus. Det längsta för Bella och lagom sträcka för både äldst och yngst. Det är Bellas fjärde tur på skidor och hon är otroligt duktig men som i allt ofokuserad och tittig på allt runt om. Blir ju lite svårt att stanna och nosa eller kolla på ngt när vi andra tre satsar rakt fram så hon har blivit lite mulad   och lärt sig att framåt är det som gäller   



 


 Kom på att jag köpte en proffs lina förra året som jag ska prova i morgon. Går nog inte bättre än med den jag har men vi får se    Helt klart så saknar jag en till Tysk i spannet och tomrummet efter Porschen är stor. Hon var ju stor och stark och tuggade på mil efter mil med lätthet   


     


Porsche Queen   

     



                                                  

   Hej då/ Susan   

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards