Alla inlägg den 2 december 2016

Av manhofs - 2 december 2016 00:05

Så är vi inne i årets sista månad december men vädret är har inte varit så vintrigt direkt. Öst ner regn så ån åter är full och solen har skinit så trädgården är torr och frukter stretar än på som fikon och rosenkvitten. Har ännu aldrig gjort ngn sylt på min rosenkvitten men det lär vara jätte gott, har mina läsare provat det ?


     


Hundträning har gått på sparlåga då Lizzie löper och jag tror nog att Bella med kan komma igång för första gången snart. Hon är ju 8 månader och har varit lite Kokko i bollen   och ska kissa/nosa överallt men sköna skogspromenader har vi ägnat åt oss och där får alla 10 poäng. Lydiga och lyhörda kan dom rusa runt och kommer vilda djur lyder dom fint  


     


Allt julbök är över och nu njuter både kissarna och jag av allt pynt    Tiger gillar sin koja så mkt så han vill bara komma in på nätterna annars ligger han i den och stirrar in på mig  


     


Så bestämde sig snön för att dra in igen helt plötsligt och så blev det lite kallt. Men bara ett tunt lager pudersnö så inget att åka skidor på   


       


Provade att spår i lördags men dom var riktigt kassa båda ludden    Bestämde mig på tisdagkväll att prova på nytt och ringde upp Bosse för att höra om han skulle med?

Vi möttes ute på Gålö efter att jag först hade gått en morgonpromenad med mina. Självklart råkade jag promenera i samma område som han sedan la mitt spår i   så det hade korsat mina spår och hundarnas 2 gånger. Men Lizzie löste det riktigt bra och brydde sig inte om mina spår utan följde ihärdigt Bosses spår    Blev lite kort 1200m men det gör ju inget.


 


Hittade inte i för mig nytt område så Bosses spår blev 1789meter men han har pigga ben och duktig spårhund   

Ja la själv ett litet spår åt Bella med fokus på pinnarna och nu spårade hon åter igen riktigt jäkla bra. Jag pratade mkt med Bosse när jag sph för att träna på störningen men hon brydde sig inte om vårt gagg. La ut 6 pinnar varav hon struntade helt i 2, tog upp och kom in med 2 och 2 st var det si och så med men det tar sig. Hon är en riktigt duktig spårhund och helt olik Lizzie i sitt arbete   


   



 

Självklart har vi fika med oss     


   


Här är en kolmila som dom eldar i en gång varje år. Spännande tyckte ludden och for runt   


         


I måndags åkte jag in till stan för att få bortoperarat 10 leverfläckar som kommit efter sommaren runt halsen och nacken. En ny läkare som rekommenderade att inte ta bedövning utan bara klippa bort dom   Blev lite svettig men han hade rätt, för bedövningssprutan gjorde ondare än själva klippet, även om det var obehagligt att känna ngn klippa av en kött    Dom tre som var större & blev bedövade är även dom som nu är infekterade och ömmar så nästa gång blir det nog saxen igen   istället för kniven. Men dagen fortsatte roligare ihop med syster   


     


Nu vankas det helg igen och otroligt mkt roligt & gott väntar   


                                                   Trevlig helg kära läsare / Susan




Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards