Direktlänk till inlägg 7 juli 2016

15 veckor.

Av manhofs - 7 juli 2016 22:28

I helgen blir Bella 15 veckor och nu väger hon 8,9kg. Hon kommer bli en kraftigare typ än Lizzie med lite mera päls skulle jag tro men inte mkt större. Öronen lever sitt egna liv men jag kämpar på för att få dom att stå. Tyvärr tror jag dom kommer hänga för dom är väldigt fladdriga    även om dom på vissa bilder står väldigt fint    Har Ni ngt knep på hur man kan få upp dom få Ni gärna meddela det  


     

Det är en väldigt enkel och snäll hund men man får ha lite koll   för hon försvinner gärna på egna äventyr. Gucci och hon kan leka hur länge som helst och det är så roligt att betrakta deras lek och nära vänskap   



 

Nu är det färdighälslat på folk inne i stan   då hon har blivit lite överdrivet social på folk. Sedan blir jag även sur när folk är respektlösa och springer fram och ska kleta utan att fråga, försöker lyfta upp henne trotts att jag säger ifrån eller ska börja mata henne med glass och annan snabbmat trotts att jag säger ifrån. Nu är det STOPP   skiter i om folk blir sura, hellre dom än jag   Men hon trivs bra som bar hund och vi har lärt in sitt, ligg och skall bakom baren, just nu jobbar vi på apporteringarna   


     


Nytt för i veckan är rädslor som inte fanns förut. Inte alls lika mkt som Lizzie hade och hon övervinner dom fort och tar även själv kontakt för att undersöka vad det var. Underlag och höjder bryr hon sig inte om och det är skönt. Vi får se vad det blir men det är ingen tuffing utan en mjuk och glad liten Bella som viker sig på mitten av glädje så fort hon får syn på ngn  


   

Det där är Guccies favvo boll. Ibland lyckas hon sno den och då gäller det att kuta fort för det gör ont när G kommer på att den är borta   


   


Lizzie och Bella fungerar jätte bra ihop men B har börjat bestämma över henne och tar hennes leksaker    Är inte jag med leker dom jätte fint på bc vis och jagar varandra runt i trädgården, är jag ute vill Lizzie bara vara med mig så då leker hon med G.


 


Vi åkte ner till Drevan för årets första baddag… för hundarna    Alla tre sprang lösa men B visste ju inte vart vi vart vi skulle. När väl G och L dök i plurret la hon på en tvärnit i förskräckelse   vände sig om och flydde så fort hennes ben bar mot bilen   Jag blev helt paff men samlade mig fort och la på en inkallning som jag tränat på så envist. Då la hon på en tvärnit och kutade tillbaka till mig   


Vilken känsla och hur lycklig blev inte jag    En schäfer skulle aldrig stänga av öronen och sticka hem som vissa bc gör men nu har jag tränat träget och det gav resultat i skarpt läge  


     


När hon väl samlat sig blev hon helt förtvivlad över att Gucci dök och kastade sig i för att dra upp henne. Hon simmade riktigt bra men kom fort upp. Sedan stod hon på land och ylade/grinade över att G höll på att drunkna   Varje gång G kom upp blev hon så lättad och lika förtvivlad när hon dök i   



 

Hoppas vädret blir ok i veckan. Då ska jag tillbaka och se om hon vågar hoppa i igen och om hon fortsätter att yla när G dyker i   


     


Annars saknar jag inspiration till träning   och fick mig en utskällning av en kompis som ville att jag skulle anmäla till SM i spår. Jag skulle ha haft en liten chans att komma med som reserv, dom tar 30 st. Men jag hade inte ngn lust. Det har inte blivit som jag hoppades i början av året och det är lite tung rott just nu så jag avbokade mitt hotell och skickade inte in mina resultat som hade gett oss en 8:e reservplats på 579.63p Känns jätte skönt och nu slipper jag träna för att ev. få vara med    Hoppas istället på att få tävla på Göteborg Grandes Prix och bokade nytt hotell där istället.



Tragglar elit lyd med L men det tar tid. Hon låser sig och jag saknar kunnigt folk att träna med. Det är viktigt att presentera momenten rätt för L och inte lägga apporterna och vittringarna fel mm

När spärren väl har lossnat är hon grym men som ni vet är vägen dit slingrig och krokig och matte får gnugga sina geniknölar ordentligt  


Jag vet att för många är SM målet med er träning men ni får även respektera att för mig är det inte det. Har dom goda hamburgare, domaren vill skaka min hand och det går att gagga med andra hundkompisar och skratta lite är det toppen. Räcker det till en pallplats är dagen fullkomlig. Föredrar dom mindre spår tävlingarna när det är 10 ekipage och inte dessa stortävlingar med 20 hundar och man är klar vid 17 tiden. Nu är målet elit lydnad med Lizzie och ett första pris innan året är slut.


Dessutom anmälde jag Bella till en förberedande vallkurs i höst och det känns roligt med ett mål   



                                                  
                   Ciao / Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards