Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Min båt.

Av manhofs - 3 juli 2016 20:34

Som vanligt när det är dags för att börja utnyttja båten är sommar vädret allt annat än trevligt de få dagarna jag har kunnat nyttja henne   

 Är det inte kyligt eller regnar så är det denna envisa vind som blåst så mkt i år. Inte för att jag är rädd för vågor, min båt ligger som en blåval i sjön och gungar knappt av varken hoppande hundar eller blåsten, men jag är så frusen och gillar inte att fiska i blåsten   


Så nu skulle båten säljas och det var dags att putts upp henne. Ett nöje jag fått ägna mig åt minst 2g/ve då trädet fäller mkt kottar som färgar vattnet brunt direkt  


       

Värdet är som en ny Bella med valpkurs så det förändrar inte livet att sälja den och så mkt jobb är det inte heller. Måste säga att jag gillar att åka ner och ösa, putsa och sitta i min båt och torr köra    Har åkt runt i ån som jag tycker är roligare än Drevan och Bella tycker det är riktigt spännande   

Jag tycker hon är riktigt duktig för att vara bc. Bryr sig inte ett dugg om att det gungar på bryggor eller i båten och trotts att vi åkt under bron ngr gånger där det dånar väldigt från bilarna ovanför bryr hon sig inte ett dugg   



           


Nu var tanken att vi skulle ta vår sista färd till båtklubben, fotas och sedan annonseras ut på Blocket   


Stolt förde jag min skuta över sjön. Vinden smekte ljummen och motorn tickade på som en klocka. Jag kom på att jag älskar att vara kapten på min båt    Friheten att kunna åka ut när jag vill och fiska, grilla eller bara ta en tur på sjön. Allt kan inte värdera i pengar i livet. Livskvalité finns det inget pris på och ngn ny hund att investera pengarna på finns det inte heller nu, så jag bestämde mig när jag satt där med ett lyckligt sinne att strunta i Blocket  



 

Så skönt det är när man väl bestämmer sig efter lång tids grubbel, en sten som föll från hjärtat   Min lilla co driver verkade med väldigt nöjd och njöt av färden på böljan den blå  


         


Så nu är hon på plats igen för ytterligare ett år med fiske & nöjen    Staffan har gått igenom förgasaren så imorgon ska jag åka ner och provköra och se om det går att gasa lite mer   


     




                                                  
        Hej då/ Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards