Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

52 år.

Av manhofs - 29 juni 2016 00:18

Så har ytterligare ett år passerat och man har lämnat krispiga 51 år bakom sig och inlett sitt 52: ra levnadsår    Ett väldigt omtumlande och spännande år som kommer bli en milstolpe i livet väntar   


Personligen har jag inget emot att fylla år och åldras och förstår inte all hysch hysch kring ens ålder. Tyvärr jobbade jag hela midsommarn och det är verkligen tråkigt. Avskyr att jobba den helgen och hoppas jag ALDRIG mer i hela mitt liv kommer behöva göra det   

Föräldrarna ställde upp och tog dom vuxna hundarna   emedan Bella fick följa med på jobbet. Blev en lång dag men vi hann med många promenader och lek bakom baren.


     


Slussen bygget hade bestämt sig för att stänga av bron just denna helg så det var helt dött på Skeppsbron   


     

Hann med en blixtvisit på Solsäter med syster och en snabbtårta med närmaste innan det åter var dag för jobb     Trevligt att dom orkade komma så tidigt dagen trotts kvällens fester innan     


         


Köpte en grill till mig själv som jag velat haft länge, men det har alltid varit ngt som fattas för att jag ska bli helt nöjd. Men nu slog jag till    När jag packat upp alla delar fattades instruktionerna så dom fick jag googla efter på nätet och trycka ut själv    Snåla jäklar, ta tusen kr för en grill men hur man sätter ihop den kan dom inte tala om   

 Med min flotta vertygsväska gick det som i en dans....när man trampar partnern på tårna  


         


Har så smått satt igång flocken igen med lite spårträning. Lägger ut IPO sph till Bella men hon blir hetare och hetare ju mer hon förstår. Jag vill inte ha en hund som släpar mig runt i sph så jag ska ta och prova lite hårda sph och tätare med föda för att få ner farten.


   



 

Annars har jag inte haft så stor inspration till träning och tävling. Vill njuta av min lilla Bella så mkt det går innan hon blir för stor. Som att vandra på en sommaräng   


   



 

Eller slöa i hammocken med en god bok ochTiger vid fötterna   


 

 


Att stå under körsbärsträdet och äta lunch direkt från grenarna är oslagbart medans hundanra busar runt fötterna   


 



 

Flädern står i blom så jag fick åka hem till Ankis bror och plocka blommor. Nu blir det saft om 2 dagar   


   


Trädgården står nu i full blom och det är bara att vandra runt och dofta och njuta.


                                 


Jag är så glad att det blommar i mitt stenlandskap   och lavendeln som håller på att slå ut. Har man bott nere i Provance kommer lavendeln för alltid ha en speciell doft i en hjärta och på mina kvällspromenader för doften upp minnen från svunna lyckliga dagar då natten var lång, dansen vild och kärleken het  



 

Blåbären i min skog är snart mogan, måste vara rekord tidigt väl   ?


 


Det är bar med kompisar som sätter fart på en. Benny frågade om vi inte skulle träan lite lydnand. Jag var inte så sugen men fika lät trevligt. Efter ett pass blevjag riktigt taggad och trots många missar var jag impad över hennes insatts . Senast vi körde var i ridhuset i mars. Nu ska vi fila lite sedan ut och tävla   


   


Tja mina bloggläsare, så mycket mer har det inte hänt....JO, jag planterade alla mina olika pumpor på ett nytt sätt, får se hur det blir   


 


 

                                             Bye bye / Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards