Alla inlägg den 17 juni 2016

Av manhofs - 17 juni 2016 00:35

Penseln har fått jobba och 6 liter olja är noga utstruken över alla trädgårdens möbler mm.

Jag gillar att måla, det är ett jobb där man verkligen ser att det händer ngt och så vet man att man bevarar hållbarheten massor av år   om man inte är en slit och släng Nisse som har råd att köpa nytt lite då och då.


       


Problemet med så många mysiga ställen i trädgården att fika på är att man har fullt sjå att kuta runt och prova alla ställen   


   


Ngn vidare hjälp av hårbollarna har man ju inte som bara vräker ut sig och njuter med en uttråkad blick   


 


Lusthuset är perfekt att sitta i nu när sommarvärmen inte har infunnit sig på kvällarna   


     


Oljar även in min väderkvarn och rumpa. Det var 5 år sedan jag målade om kvarnen när Lizzie var valp och den har hållit sig i jätte bra skick tack vare oljan. Tiger tycker om att vara med på tomten men på lite höge höjd för att slippa att blir nerkletad av hundslem   


 


Tvättade fönsterna men det är nog snart dags igen. Blir galen på årets pollen som aldrig lägger sig. Hur man än städar och tvättar är allt gult och fult   


När ett projekt är klart väntar ett annat och det får bli båten    Blir det varmt i juli tänker jag nog ta och måla om min friggebod igen. Det var några år sedan och den börjar se sliten ut. Nej några fritidsproblem har jag då inte   



                                                  
               Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards