Alla inlägg den 7 juni 2016

Av manhofs - 7 juni 2016 22:12

Nationaldagen till ära var det elit spårtävling uppe i Fagersta som både jag och Benny från träningsgruppen kommit med på. Första gången jag åker så långt norröver för att tävla. Bella fick stanna hemma hos bästa föräldrarna   


 

 

20 stycken kom till start och jag lottande nr 9, lustigt nog lottade Benny nr 10 så vi hamnade ihop ute i skogen   


 


Alla startade med plattsliggningen och då kändes Lizzie ovanligt förig och lyhörd inne på plan   så jag fick en känsla av att ”idag kan det smälla till med ordentliga poäng”    Men det skulle visa sig vara tvärt om  


   


Kommer ut i jätte fin skog och hinner precis rasta innan det var dags att släppa på. L går ut helt kanon och med bra drag i innan ända ut till bakkant, analyserar och går åt rätt håll och jag tänker ” Yes 10/10”    då släpper hon spåret, gör en lov bakom mig och spårar upp och ut på bakspår    Blir tillbakakallad och så far vi ut i spåret. Resten av spåret känns vingligt och osäkert och hon har väldigt svårt med vinklarna. Trodde faktiskt att vi inte skulle ta oss runt och så har jag inte känt i år. Tiden blev konstigt nog 27 minuter, hade gissat på 37 minuter.

Fasiken vilken punka man får   och jag funderade på att åka hem till Bella, men sedan bestämde jag mig för att köra lite träningstävling och ta dk. Har jag kört så långt kan jag göra det bästa av det som var kvar och träna lite.


       


Väl tillbaka på klubben tar det inte så lång tid innan det är dags med lydnaden men även här var inte L med. Hon kändes helt av på plan och var lite låg och svår att få grepp om. Tog ngr dk som på tungen som hon åter igen lägga ner. Är glad att jag höll mig till min plan och små filade lite på missarna   


       


Så var det dags för uppletandet och nu skulle hon minsann glänsa    Efter en dålig start skulle vi avsluta bra   

 Benny och jag är ute i god tid och sitter på två stubbar och diskuterar. L lägger sig inte ner och somnar som på Knivsta utan klänger på mig så jag får säga till henne att lägga av. När vi kommer upp till rutna gör jag som jag brukar men när jag skickar ut känns jag inte igen min hund. Total soppa torsk på lilla luddet som vankar runt, kom gående in med föremål, stannar och tittar så jag får skicka ut igen. När tiden var slut hade hon bara hittat 3 föremål. Bara att inse att ngt var fel denna dag och mitt lilla ludd verkligen inte på G  


 


Så kan det gå när man tävlar, en dagen på topp   nästa dag en flopp  

Hade trotts det en riktigt rolig dag. Bara att träna vidare och komma igen   


 


Jag inväntade inte prisutdelningen då jag ville hem till Bella och det var ju inga papper att ta när man tränar. Men vi kom på 17:e plats tror jag. Jag ringde Mamma och frågade hur det hade gått med Bella. Då var hon förvånad över att hon sov till halv 8. Då fick Mamma nog och väckte henne  


 

                                                  

                    Ciao / Susan

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards